پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سجاد سوری

حوزه/ کلنگ مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج در سال ۱۳۸۱ توسط آیت الله موسوی همدانی(ره)، امام جمعه سابق همدان بر زمین زده شد و در نهایت در سال ۱۳۸۷ به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام سجاد سوری، معاون اجرایی مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان گفت: کلنگ مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج در سال 1381 توسط آیت الله موسوی همدانی(ره)، امام جمعه سابق همدان بر زمین زده شد و در نهایت در سال 1387 به بهره برداری رسید.

 وی ادامه داد: زمین این مدرسه توسط حاج اسماعیل مظاهری از خیّران شهر مریانج وقف حوزه علمیه همدان شد و در سال های اخیر یک ساختمان نیز توسط اوقاف و امور خیریه استان همدان به این مدرسه اضافه شد.

حجت الاسلام سوری افزود: مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) از سال 1387 طلاب سطح یکم طلبه جذب را کرد و هم اکنون تعداد 120 طلبه در پایه های یکم تا ششم در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) در این مدت توانسته مبلغان فراوانی را تربیت کند و مبلغان این مدرسه هر هفته به صورت جهادی در روستا های کبودراهنگ به فعالیت تبلیغی می پردازند.

حجت الاسلام سوری خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج با 19 نفر شامل کادر، استاد و نیروی خدماتی در حال فعالیت است.

وی در ادامه افزود: نشست صمیمانه حجت الاسلام موسیوند مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) با طلاب مدرسه به تفکیک پایه تحصیلی، در قالب کارگاه های شرح صحیفه سجادیه، شرح نهج البلاغه، آداب و آفات طلبگی و آموزش مهارت های تبلیغی برگزار می شود.

وی در پایان گفت: شرکت در راهپیمایی ها، راه اندازی سایت مدرسه با 20 نفر نیرو، قرائت همه روزه قرآن کریم، بیان اخلاق عمومی در بین نماز ها، آموزش فن بیان و دیگر عناوین از دیگر فعالیت های این مدرسه به شمار می رود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha