پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حوزه/ فتح الفتوح انقراض داعش، شکست کفر و نفاق و پیروزی مظلومیت و اسلام و حق بود، امروز آمریکا تاریخ مصرف سعودی را پایان یافته می داند، آنچه مسلم است تمامیت جریان سعودی معطوف به تشیع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تکیه ای در نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که شب گذشته در جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به اعلام پایان خلافت خود خوانده گروه تروریستی داعش اظهار داشت: با نابودی داعش جهان اسلام می تواند در جهت تبیین معارف ناب الهی آسوده گام بردارد و به جوامع  بشری معرفی کند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ادامه گفت: فتوحات نظام اسلامی جای شکر دارد و فتح ابواب محبت و مودت است که زیارت اربعین بزرگترین نماد آن است.

وی افزود: مراسم  باشکوه اربعین حقیقتا یک ارتش بیست میلیونی می باشد که خود استقبال از دولت موعود است و همانطور که در حرم قدس رضوی چهار میلیون نفر حضور داشتند که چهارصد هزار نفر از آنان پیاده  به  بارگاه حضرت ثامن الحجج(ع)مشرف شدند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در ادامه تصریح کرد: فتح الفتوح انقراض داعش، شکست کفر و نفاق و پیروزی مظلومیت و اسلام و حق بود.  همانطور که آمریکا نیز تاریخ مصرف سعودی را پایان یافته می داند، لذا جنگ داخلی بین هیأت حاکمه آل سعود پیش آمده است و آن چه مسلم است تمامیت جریان سعودی معطوف به تشیع است.

وی در ادامه تصریح کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی به بهانه اعتکاف یک قفسه کتاب اعتکاف داریم که حضرت آیت الله جوادی آملی در این مورد بیانات مهمی داشتند و اعتکاف مهجور، به یک موسوعه پنج جلدی تبدیل شده است.

رئیس ستاد اعتکاف گفت: اعزام علما و تأمین علمای بلاد یک خلأ در سطح کشور می باشد که تهی شدن برخی مراکز علمی فرهنگی نشان ضروری بودن این امر مهم در این دوره است و به نظر می رسد حوزه علمیه قم بدون شک باید توسعه پیدا کند و تقویت حوزه قم به این نیست که به صورت جزیره ای مدرسه درست کنیم.

وی افزود: مجموعه ای تدارک شود که در طول سال ها نیازهای هم جانبه حوزه در آن دیده شود و یک شهر حوزوی به بزرگان ارائه گردد و علاقه مندان به توسعه  دین بنای ارزنده مورد نیاز را بسازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha