پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نمانیده مرکز خدمات در جمع طلاب گرمی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمودی گفت: هدف مسئولان و اساتید حوزه‌های علمیه، حفظ آرامش نسبی طلاب جهت کسب گوهر علم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمودی، در راستای هفدهمین سفر استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، به نمایندگی از رئیس این مرکز در جمع اساتید و طلاب مدارس علمیه برادران و خواهران شهرستان گرمی حاضر شد و از تلاش های مسئولان، اساتید و طلاب ممتاز این مدارس تقدیر و تشکر کرد.

مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه های علمیه ضمن اشاره به هفدهمین سفر استانی رئیس مرکز خدمات گفت: سعی ما این است تا در طول این سفر در تمام مدارس علمیه استان حاضر شویم و خدمات مرکز را به اطلاع طلاب برسانیم.

وی به 26 سال فعالیت مرکز خدمات اشاره کرد و با بیان این که شکر نعمت طلبگی، تبلیغ علوم الهی است، افزود: رهبر معظم انقلاب با هدف آرامش نسبی طلاب جهت تحصیل علوم دینی، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه را در سال 1370 بنیان نهادند.

مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه فعالیت این مرکز در ابتدای امر محدود به ارائه یک خدمت بود، اظهار کرد: امروز با عنایت حضرت ولی‌عصر (عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری، خدمات مرکز گسترش یافته است و علاوه بر خود طلبه، خانواده او را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی، تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران را ابتکار امام خمینی (ره) دانست و افزود: فضای مذهبی و روحانی شهر گرمی به برکت تحصیلات حوزوی طلاب خواهر است.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی، تدین بانوان ایران اسلامی را مایه امیدواری مسئولین نظام دانست و حفظ آرامش طلاب جهت تحصیل معارف اسلامی را هدف مسئولین و اساتید حوزه‌های علمیه معرفی کرد و افزود: هدف این است که طلبه درس بخواند، چراکه گوهر علم است که در عالم ارزشمند است.

مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به براساس روایتی از رسول اکرم (ص)، مقام عالم دینی را رفیع دانست و تصریح کرد: عالم انقلابی که خط سید الشهداء (ع) را دنبال می‌کند، مقامی والاتر از شهید دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی به سبک زندگی برخی از علمای شاخص استان اردبیل اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله مشکینی انجام واجبات و ترک محرمات، راز و نیاز با خدا، توسل به اهل بیت (ع)، انس با قرآن کریم و پرهیز از هم‌نشینی با نااهلان را از رموز تعالی طلاب و روحانیون می‌دانست.

وی در حاشیه این دیدار از نمایشگاه کتاب حوزه علمیه خواهران حضرت ولی‌عصر(عج) بازدید کرد. این نمایشگاه به مناسبت هفته کتاب و به همت جمعی از طلاب این حوزه علمیه دایر شده است.

در پایان، مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه های علمیه از اساتید، مسئولین و طلاب ممتاز این مدارس علمیه تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha