جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدی فاطمی پور

حوزه/ حجت الاسلام فاطمی پور گفت: در حال حاضر با پیشرفت های تکنولوژی و گستره فضای مجازی شبهات فراوانی نسبت به دین مبین اسلام وارد می شود و طلاب باید در پاسخ گویی به شبهات وارد عمل شوند.

حجت الاسلام مهدی فاطمی پور معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با اشاره به وظایف طلبگی، گفت: در حال حاضر با پیشرفت های تکنولوژی و گستره فضای مجازی شبهات فراوانی نسبت به دین مبین اسلام وارد می شود و طلاب باید در پاسخ گویی به شبهات وارد عمل شوند.

معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا همدان ادامه داد: طبیعتا روشنگری و پاسخ گویی به شبهات روز وظیفه اصلی طلاب علوم دینی به شمار می رود و در این راستا باید تلاشی دو چندان داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به زندگی شهید مطهری(ره)، خاطرنشان ساخت: شهید مطهری(ره) با شناختی که از محیط پیرامون خود داشت و با سخنرانی هایی که در جمع دانشجویان انجام داد، توانست جهان بینی اسلامی را در بین جوانان آن زمان تبیین کند و هم اکنون کتبی که از ایشان به رشته تالیف در آمده، در بین کتب اسلامی به خوبی خود نمایی می کند.

معاون سابق آموزش حوزه علمیه همدان گفت: در زمان شهید مطهری(ره) اندیشه های مارکسیستی و لیبرالیستی در بین جوانان وجود داشت و ایشان پاسخ اسلامی این تفکرات را داد، امروز جامعه ما نیازمند فعالیت بیشتری در راستای پاسخ شبهات جدید است.

وی در ادامه افزود: جامعه امروز در تمامی مقاطع آموزشی از کودکی که وارد پیش دبستانی می شود تا جوانی که به دانشگاه می رود، به مبلغان دینی نیازمند است و نکته مهمی که طلاب و روحانیون  به آن توجه ویژه ای داشته باشند این که پاسخ گویی به نسل جوان باید آسان باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha