شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سیدمحمود نبویان- رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی

حوزه/ نشست علمی " تجربه دینی" با سخنرانی رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در جامعه المصطفی العالمیه گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نشست علمی " تجربه دینی" با سخنرانی حجت الاسلام سید محمود نبویان، رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز دوم آذرماه، در جامعه المصطفی العالمیه شهر گرگان برگزار شد.

حجت الاسلام نبویان در این نشست گفت: تجربه دینی یکی از مباحث مهم و بنیادی اسلامی است که به عنوان یکی از شبهات اصلی در جهان اسلام مطرح است. با توجه به اینکه در نمایندگی جامعه المصطفی در گرگان طلاب غیرایرانی حضور دارند، این بحث بسیار برای آنها جذاب و از سؤالات ذهنی آنها بوده است.

وی افزود: شبهه افکنان می گویند: تجربه دینی یک احساس درونی است. پیامبران و از جمله پیامبر اسلام (ص) این احساس را به مرحله لفظ درآورده و آن را به صورت کتاب آسمانی به جامعه عرضه نموده اند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی در پاسخ به این شبهه اظهار کرد: ما این موضوع را رد می کنیم، زیرا هیچ دلیل روشنی وجود ندارد که وحی یک احساس درونی باشد. تجربه دینی به این معنا دچار تعارض و پارادوکسی آشکار است. قرآن کلامی است که از طرف خداوند آمده و به او ختم می شود، بنابراین تسلسل لازم  نمی آید.

گفتنی است، در جامعه المصطفی العالمیه شهر گرگان حدود 500 طلبه غیرایرانی مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha