سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه چالوس

حوزه/ امام جمعه چالوس با بیان این که جامعه جوان کشورمان برای قرار گرفتن در مسیر رشد و تعالی نیازمند الگو و شناخت هستند، تصریح کرد: امروز بهترین الگو برای یک جوان ایرانی، سیره علمی و عملی بزرگان دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمدمهدی راشدی، امروز در همایش ملی ملاعلی و شیخ آقا حسن فاخری، در چالوس به نقش برجسته عالمان دینی در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: علما به عنوان میراث داران ائمه معصومین(ع) در دوران غیبت همواره نقش هدایت گری جامعه را عهده دار بودند.

امام جمعه چالوس با بیان این که جامعه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره عملی و عملی علما و فقهای دینی است، افزود: لحظه لحظه زندگی عالمان دینی می تواند برای جامعه امروز الگو باشد.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که شخصیت های بسیاری در جامعه اسلامی هستند که همچنان ناشناخته مانده اند، تصریح کرد: شناسایی و معرفی این چنین بزرگانی که سال ها برای حفظ و ترویج دین تلاش کردند به جامعه امروز یک ضرورت مهم است.

وی ادامه داد: در حالی که دشمنان به دنبال ترویج عقاید و افکار در جامعه هستند، ما می توانیم با معرفی چنین الگوهای برتری به جامعه به ویژه نسل جوان، آنها را از خطر انحراف مصون بداریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه جوان کشورمان برای قرار گرفتن در مسیر رشد و تعالی نیازمند الگو و شناخت هستند، تصریح کرد: امروز بهترین الگو برای یک جوان ایرانی، سیره علمی و عملی بزرگان دینی است.

حجت الاسلام راشدی، آثار ارزشمند علما و فقها را گنجینه ای ارزشمند برای جامعه امروز عنوان کرد و گفت: باید این آثار و تألیفات برای استفاده علاقه مندان در اختیار آنها قرار گیرد تا بدانند که علما در آن شرایط سخت، خالق چنین آثار ارزشمندی بودند.

امام جمعه چالوس با بیان این که علما برای حفظ دین تلاش ها و زحمات بسیاری کشیدند، تصریح کرد: برگزاری کنگره، همایش و مراسم پاسداشت برای چنین شخصیت های بزرگی یک وظیفه و تکلیف برای جامعه است تا مردم را با خدمات این بزرگان به خوبی آشنا سازیم.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که اگر تلاش ها و از خودگذشتگی های علمای دین نبود امروز اثر چندانی از دین و مبانی ارزشی باقی نمی ماند، خاطرنشان کرد: این علما و فقهای دینی بودند که در زمان غیبت همان مسیری را طی کردند که ائمه معصومین(ع) در دوران حیاتشان دنبال می کردند.

وی با تأکید براین که علما همواره حافظان حقیقی دین در جامعه بوده اند، خاطرنشان کرد: علما در طول تاریخ همواره در برابر تحریف کنندگان دین مقتدرانه ایستادند و از اصل دین دفاع و حراست کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برای تحقق حاکمیت دینی خون های بسیاری بر زمین ریخته شده است، تصریح کرد: علما و بزرگان دینی همواره دین و گسترش آن در جامعه داشتند و برای رشد و گسترش مبانی دینی در جامعه تلاش های بسیاری انجام دادند.

وی با بیان این که عالمان و بزرگان دینی این کشور موجب فخر و مباهات ملت بزرگ ایران در عرصه های مختلف بوده است، تصریح کرد: امروز مجامع دینی و علمی کشورمان از آثار و تألیفات ارزشمند شخصیت های بزرگ دینی بهره مند می شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha