جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد طاهر ربانی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در واتیکان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمد طاهر ربانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان در پایان ماموریت خود، با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد طاهر ربانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان در پایان ماموریت خود، با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان دیدار و در کتابخانه شخصی پاپ و در فضایی صمیمانه از وی خداحافظی کرد.

سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به آغاز مأموریت و همزمانی حسن انتخاب رهبری پاپ فرانسیس بر کلیسای جهانی کاتولیک، از نقش کلیدی، مواضع مثبت و نگاه انساندوستانه وی در دفاع از حقوق محرومان و ستم دیدگان تمجید نمود.

ربانی افزود: بی تردید پیروان مسیحیت از دولت ها و رهبران سیاسی و مذهبی خود انتظار دارند تا با الگوبرداری از مواضع مثبت جنابعالی و دیگر رهبران خردمند جهان در مقابله با کشورهای قدرتمند و تولیدکنندگان سلاح های کشتارجمعی و در جهت رفع هرگونه خشونت و افراط گرایی، از آزادی و حقوق مردم دفاع و صلح و آرامش و عدالت را برای آنان به ارمغان آورند.

سفیر ایران در واتیکان، توجه خاص پاپ فرانسیس را به کشورمان به عنوان یکی از قربانیان خشونت و افراط گرایی ، ظلم، تهدید و تحریم مضاعف قدرت های استکباری جلب نموده و این امر را با نگرانی ها و دغدغه مشترک و نگاه عدالت خواهانه وی همراه و آنرا با حفظ اصول ارزش های الهی و بکار بستن تعالیم حیات بخش انبیای عظام در دفاع از حقوق مردم همسو دانست.

رهبر مذهبی کاتولیک ها نیز در این دیدار ضمن اشاره به روابط تاریخی و حسنه میان واتیکان و جمهوری اسلامی ایران ، از حسن توجه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای و مقامات بلندپایه کشورمان به ویژه حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران تشکر نمود.

پاپ گفت: از خداوند متعال می خواهم تا در مسیر خدمت به مردم محروم که راه حضرت مسیح (ع) و سایر انبیاء الهی است، خدمتگزار خوبی برای جامعه و همه آحاد مردم باشیم. در جهانی که ظلم و ستم بیداد می کند، ما وظیفه داریم تا خالصانه به مردم محروم و بی بضاعت خدمت نمائیم.

پاپ ضمن ابلاغ سلام های گرم و صمیمانه خود به مقام معظم رهبری و حسن روحانی رئیس جمهوری، ابراز امیدواری نمود تا روابط حسنه میان دو دولت از طریق گفت وگوهای ادیانی توسط اندیشمندان و با هدف ایجاد ارتباط و صمیمت بیشتر ادامه پیدا کند.

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین ربانی پایان ماموریت پانزدهمین سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha