پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
داعش

حوزه/ کارشناس کشمیری حوزه جهان اسلام گفت: بعد از پیروزی جبهه مقاومت در برابر داعش می توان گفت که اسلام دوباره متولد شد و با تولد خودش بین اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی (ص) یک خط بزرگ کشید.

ارشد کشمیری کارشناس اهل کشور کشمیر و حوزه جهان اسلام با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت و شکست داعش؛ در گفت و گو با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به تحلیل شکست پروژه تکفیری و صهیونیستی پرداخت.

کارشناس حوزه جهان اسلام با بیان زمینه تشکیل و تاسیس داعش در منطقه گفت: همان طوری که همه اطلاع داریم به وجود آمدن گروه تکفیری داعش یک برنامه ای نبود که آمریکا (با پشتیبانی مالی عربستان) یک دفعه به وجود آوره باشند، بلکه آن ها سال ها برای به وجود آوردن این گروه تلاش و کوشش و برنامه ریزی کردند و هر چه توان داشتند به کار گرفتند تا این گروه به این شکل اعلام موجودیت کند.

* هدف از تاسیس داعش این بود که اسلام را از درون نابود کنند

وی ادامه داد: هدف از تاسیس داعش این بود که اسلام را به واسطه خود اسلام نابود کنند. مدیران این پروژه می خواستند مسلمان به دست خود مسلمان کشته شود و امیدی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مسلمانان ایجاد شده بود را ناامید کند. اگر چه در گذشته هم این کار را بارها انجام داده بودند، اما نه به این وسعت. دشمنان اسلام این دفعه به دنبال این بودند که با تمام توانشان در اهداف شومشان کامیاب شوند و هدف نهایی دشمنان، انقلاب اسلامی ایران بود ؛ چراکه انقلاب ایران تاکنون تمام دشمنان خود را  با به زانو درآورده است.

وی با تاکید بر نقش ایران بر نابودی داعش گفت: با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی "دامت برکاته " این گروه نابود شد. در حالی که دشمن فکرش را هم نمی کرد که به این زودی ها داعش نابود شود . این پیروزی بزرگ پیروزی برای انقلاب اسلامی در سطح جهان شمرده می شود و با این پیروزی امید مسلمانان دوباره زنده شد که با آمدن این گروه مسلمانان فکر می کردند که دشمن شاید این دفعه کامیاب شود و آمریکا و عربستان در اهداف خودشان پیش خواهند رفت، اما دوباره مسلمانان به این نکته بیش از پیش رسیدند که با مقاومت و اتحاد می توان مقابل دشمن ایستاد.

* جهان اسلام در می تواند بهتر دشمن خودش را بشناسد

ارشد کشمیری خاطر نشان کرد: جهان اسلام در حال حاضر می تواند بهتر دشمن خودش را بشناسد؛ دشمنی که می تواند هر کسی باشد حتی افرادی که خادم حرمین شرفین هستند؛ دشمنی که هیچ وقت از دشمنی خودش دست برنمی دارد.

کارشناس حوزه جهان اسلام گفت: بعد از این پیروزی می توان گفت که اسلام دوباره متولد شده و با تولد خودش بین اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی (صل الله علیه و آله وسلم) یک خط بزرگ کشیده شد  تا مسلمانان  از این به بعد بین این دو اسلام هیچ وقت اسلام ناب محمدی صل الله علیه و آله وسلم را از دست ندهند و هر جا هر صدایی به نام اسلام بلند شد بتوانند درست تشخیص بدهند و گمراه نشوند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha