جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبائی اشکذری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی اشکذری، شکسته شدن آخرین پرچم دروغین داعش در سوریه را تبریک گفت و نابودی اسرائیل را هدف نهایی محور مقاومت دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبائی اشکذری با صدور پیامی شکسته شدن آخرین پرچم داعش در سوریه و نابودی این گروهک تروریستی را به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و سایر رهبران و فرماندهان محور مقاومت و مسلمانان جهان تبریک گفت و افزود: مقصد نهایی در پیروزی ها افراشتن پرچم فلسطین عزیز در سراسر کشور فلسطین بدون حضور اسرائیل و برگزاری نماز وحدت مسلمین در مسجد الاقصی است.

متن پیام وی بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ دشمنان اسلام مملو از فتنه ها، حیله گری ها و توطئه های گوناگون علیه جامعه اسلامی و انسانی است که تکرار برخی از آنها و فراوانی آثار شوم و پلید آنها، چشمان هر ناظری را به خود جلب نموده و قلب هر انسان عاقل و صاحب بصیرتی را به لرزه آورده و به درد خواهد آورد.

شش سال پیش از این، توطئه  ای شوم و از قبل طراحی شده  با محوریت آمریکا، اسرائیل غاصب و برخی از بدخواهان منطقه ای، به صورت همزمان در دو کشور دوست و برادر عراق و سوریه به اجرا در آمد؛  آغاز این حرکت شوم همچون صاعقه ای بود که بر سر مردم مظلوم این دو کشور نازل می گردید و همه چیز و همه جا را تخریب نموده و ویران ساخته و انسانها را نیز از دم تیغ ستم؛ ظلم و انحراف گذرانده و قتل عام کرده و به نوامیس مردم بی حرمتی ها نمود که واقعیت آن جز برای شاهدان حاضر در صحنه قابل درک نمی باشد.

آری! خوف و ترس همه ملت های جهان را فرا گرفته بود و نگران پیدایش و حضور این پدیده ی بیرحم، خطرناک و آدم کش بودند و متحیرانه و سرگردان به ماجرا می نگریستند و در این اندیشه بودند که چه باید بکنند!

این حرکت تروریستی در منطقه، تنها منحصر به دو کشور سوریه و عراق نیز نمی شد بلکه از افریقا تا خراسان را مد نظر داشت که تحت سیطره و سلطه خود در آور و فقط نام جعلی دولت اسلامی عراق و شام را برای خود برگزیده بود تا امکان فریب برخی را داشته باشند.

جنایات این گروه تروریستی مورد حمایت استکبار جهانی به اندازه ای سنگین  و بی رحمانه بود که چهره ی جنایتگران صهیونیستی را سفید کرد، چرا که تصور جنایتی بی رحمانه تر از جنایات اسرائیلی ها در سرزمین فلسطین عزیز برای مردم بسیار دشوار بود.

از این رو می توان گفت یکی از اهداف مهم تاسیس و تفعیل این گروه داعش،  منحرف ساختن اذهان عمومی جهان از جنایات اسرائیل در حق فلسطینیان مظلوم و توجه به جنایات داعش بود ، چرا که آنان می خواستند بزرگترین جنایات جهان را به مسلمانان و به حرکتهای اسلامی منتسب نمایند!  فلذا داعش را به دروغ نماد اسلام معرفی کردند و نام اسلامی را بر آن و نام رسول گرامی اسلام، رسول مهربانی را بر پرچم جعلی آنان حک نمودند.

اما آنچه که توانست اذهان عمومی منطقه را از تحیر و سرگردانی در آورد و به نقطه مقابله مقاوم و استوار و با عزم جدی هدایت کند وجود رهبران صالح و دولت های دلسوز و برآمده از میان ملت ها و همفکری و اتحاد آنان و قرار گرفتن در کنار مردمشان به عنوان بسیج عمومی مردم به عنوان یاوران داوطلب که در کنار ارتش های قانونی این کشورها قرار گرفتند، بود که توانست در این سالیان اخیر نام مقدس محور مقاومت را بر خود بنهد، و چه نامی زیبا که از همه انسانها و ملتهای آزاده دلبری می کند و روز به روز بر عضویت در این شبکه انسانی نیز افزوده می شود.

آری! این محور مقاومت اعم از رهبران ، دولت ها و عموم مردم به رغم تنوع قومیتی، دینی، مذهبی و نژادی بودند که با درک صحیح و با شناخت واقع بینانه در کنار یکدیگر قرار گرفته و در مقابل تکفیریها و داعش ایستادند و به مقاومت پرداخته و روز به روز از انتصارات و پیروزی های جدیدی برخوردار شدند.

درک صحیح از توطئه و بصیرت داشتن نسبت به  این که این حرکت توطئه ای استکباری و صهیونیستی علیه انسانیت و مردم منطقه، و جامعه ای همچون سوریه است که مشهور به بلد تعایش سلمی و همزیستی مسالمت آمیز بوده، نه جنگ طائفه ای و قومی و یا شیعه و سنی.

وقتی رهبران و دولت ها به این باور برسند مردم نیز در کنار آنان قرار می گیرند و از کیان ملت و نظام حمایت و در مقابل دشمنان نیز ایستادگی و مقاومت خواهند کرد.

البته شکی نیست که  نقش جمهوری اسلامی ایران اعم از رهبری معظم انقلاب,  مردم و دولت در شکل گیری محور مقاومت و پیروزی های به دست آمده، همانند نقش قلب نسبت به همه اعضای بدن آدمی می باشد که خون و ماده حیات مقاومت را به همه ملت ها می رساند؛ چرا که جمهوری اسلامی از آغازین روزهای پیروزی انقلاب؛ دوستی و همراهی با جمهوری عربی سوریه را بنا نهاده و این حمایت دو جانبه همچنان ادامه داشته و دارد.

آری امروز در این سرزمین مقدس (سوریه) شاهد به ثمر نشستن این تلاش مقدس و عمومی هستیم که بنیان و اساس سلطه و حکومت ادعایی داعش شکسته و آخرین پرچم دروغین افراشته شده در این کشور  پایین کشیده شد و پرچم قانونی کشور سوریه که مورد احترام همه ملت، دولت و همه دوستان و همسایگان آن است بر افراشته گردید تا همیشه نام سوریه به عنوان مهمترین رکن در محور مقاومت ماندگار  و جاودان بماند.

از این رو به عنوان فردی  که به نمایندگی از ولی امر مسلمین جهان در کنار شما مردم شریف سوریه حضور داشته و دارم و به غیرت و مردانگی و مقاومت شما مردم از همه گروه ها، فرقه ها، قومیت ها و مذاهب شهادت می دهم و بر این دوستی و همنشینی ها نیز افتخار می کنم، بر خود لازم می دانم این پیروزی بزرگ و افتخار آمیز برای جهان اسلام و محور مقاومت را  به ولی امر مسلمین جهان حضرت آیه الله العظمی امام خامنه ای (دام ظله الوارف) به عنوان مجاهد کبیر و مدافع  و مرزبان حریم اسلام و مؤسس اندیشه مبارزه با تکفیری ها در منطقه؛ و همچنین به رییس جمهور محترم، شجاع و مقاوم کشور سوریه جناب آقای دکتر بشار اسد (زید عزه) و همکاران تحت فرمان او،  همچنین به برادر عزیز و ارجمندم سردار بزرگ و پرافتخار محور مقاومت از ایران تا عراق و سوریه و لبنان حاج قاسم سلیمانی (زید عزه)  که به اعتراف همگان زندگی خود را صرف این پیروزی ها کرده؛  و به رهبر شجاع و بصیر حزب الله لبنان سید حسن نصرالله(زید عزه)  که نام او لرزه بر اندام حاکمان اسرائیل غاصب می اندازد و به همه مردم عزیز ایران و سوریه، خانواده های مکرم شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم از همه ملیت ها اعم ا ز سوری ،  ایرانی،  پاکستانی، افغانستانی، عراقی و لبنانی و همچنین جانبازان و ایثارگران و مجاهدان تبریک بگویم.

شایان ذکر است اگرچه عمر پرچم داعش در سوریه و عراق به پایان رسیده ولی دشمنان و به ویژه آمریکا و اسرائیل هرگز دست از دشمنی های خود برنخواهند داشت؛  از این رو استقرار کامل امنیت، در این کشور و در منطقه، همچنان نیازمند بیداری، هوشیاری، همدلی،  وحدت ، ایستادگی و صبر بر مشکلات و سختی ها است که ان شاءالله از این امتحان الهی هم سر بلند بیرون خواهید آمد، چرا که مقصد نهایی در پیروزی ها افراشتن پرچم فلسطین عزیز در سراسر کشور فلسطین  بدون حضور اسراییل و برگزاری نماز وحدت مسلمین در مسجد الاقصی است که البته آن روز خیلی دیر نخواهد بود؛  چرا که امام خامنه (حفظه الله) فرمود: اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید!

یاد و خاطره شهدا در ایام پیروزی خالی است که باید همیشه نام و یاد آنان را زنده بداریم و جانبازان عزیز و خانواده های شهدا را تکریم نماییم،  تا خداوند پیروزی نهایی را نصیبمان فرماید.

در این ایام بایستی شیرینی و لذت پیروزی را با خانواده هایی که سالها در محاصره بودند و یا هنور هستند همانند مردم عزیز دیر الزور، فوعه و کفریا، نبل و الزهرا، حلب و سایر نقاط این کشور تقسیم نماییم و آنان را نیز در شادمانی ها شریک و سهیم نماییم، و بدانیم که همه این نعمتها و پیروزی ها از سوی خداوند است وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِندِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ . آلِ عِمْرَانَ: 126/3.

و بدانیم که وجود مقامات متعدد معنوی، الهی و توحیدی همانند برخی انبیاء، اولیاء و بزرگان دین به ویژه دو مقام ارزشمند حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) در سرزمین شام(سوریه) از جمله واسطه های نزول فیض الهی بر این ملت عزیز بوده و همچنان هستند و خواهند بود. والسلام علیکم.

سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha