شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
احترامی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خضری با بیان این که از مهمترین نیازهای اصلی جامعه امروز وقف است، گفت: براساس فرامین قرآن کریم، یکی از مصادیق باقیات الصالحات، مسئله وقف است.

حجت الاسلام ناصر احترامی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن تبریک دهه وقف، اظهارکرد: یکی از مهم ترین اموری که دین مبین اسلام بر آن تاکید داشته و دارد، سنت زیبای وقف است که در سیره اهل بیت(ع) و قرآن کریم می توان از آن به عنوان یکی از مصادیق انفاق و احسان یاد کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) خضری افزود: از آنجایی که اسلام برای تامین نیازهای اقتصادی مردم در یک جامعه اهمیت زیادی قائل شده است، وقف به عنوان مهم ترین راه تامین نیازهای اقتصادی افرادی خاص است.

وی، وقف را صدقه جاریه خواند و ادامه داد: حضرت رسول اکرم (ص)  «إذا ماتَ الإنسانُ انقَطَعَ عَمَلُهُ إلّا مِن ثَلاثٍ: إلّا مِن صَدَقَةٍ جاریَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صالِحٍ یَدعُو لَهُ» هرگاه فرزند آدم بمیرد، 7 عمل او قطع می شود مگر از سه چیز، 1- صدقه جاریه 2-عملی که از آن سود برده شود و 3- فرزند صالحی که برای او دعا کند.

حجت الاسلام احترامی ادامه داد:  پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نخستین واقفان اسلام بوده اند، یادآور شد: این امر اهمیت و جایگاه وقف را می رساند که با وقف، پرونده اعمال انسان بسته نمی شود.

مدیر مدرسه علمیه خضری با تاکید بر این که وقف های جدید بایستی متناسب با نیاز روز جامعه باشد، افزود: کارشناسان اوقاف باید نیازهای وقف را رصد و شناسایی کنند تا طبق اولویت موقوفه داشته باشیم.

وی در خصوص نقش طلاب و روحانیون در گسترش فرهنگ وقف، خاطرنشان کرد: بدون تلاش طلاب و روحانیون، فرهنگ وقف در جامعه اسلامی احیا نمی شود.

وی در پایان اظهار داشت: به مناسبت دهه وقف، همایش «وقف و حوزه های علمیه» با حضور مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی و مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی و همچنین تعداد زیادی از واقفین و خیرین بخش نیمبلوک، در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع)شهر خضری برگزار شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha