شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معتمدی

حوزه/ در اختتامیه دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان اصفهان بر ضرورت شناسایی جوانان با استعداد قرآنی و استفاده از همه ظرفیت های مساجد با محوریت قرآن تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در استان اصفهان شامگاه جمعه  با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

این مسابقات با حضور 150 نفر از نخبگان قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد در رشته های قرائت، ترتیل، اذان، حفظ 20 جز و حفظ کل قرآن کریم برگزار شد.

حجت الاسلام محمد علی انصاري، مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان اصفهان در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان گفت: بيماري هايي كه انسان ها در جامعه به آن دچار مي شوند گاهي مربوط به يك شخص و گاهي مربوط به يك جامعه شامل شهر ، روستا و حتي كشور است.

وی  با بيان ارزشمند بودن فعاليت تمام نوجوانان و جوانان در اين جشنواره اظهار كرد: همه قرآني ها و قرآن خوانان برگزيده و عزيز هستند، اما يكي از قوانين مسابقات برتر شدن عده اي در پايان به خاطر تلاش بيشتر آنان است.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان با اشاره به بيماري هاي روحي و فكري تصريح كرد: براي درمان روح و فكر خود به سراغ مسجد و قرآن بايد رفت، چرا كه بهترين راه براي درمان بيماري هاست.

حجت الاسلام انصاري گفت: با نگاهي اجمالي در هر دين و آييني در مي يابيم كه در تمامي  اين اديان مكاني براي راز و نياز وجود داشته است .

وي بيان كرد: در جريان شكل گيري انقلاب إسلامي مهم ترين مكان فعاليت هاي مردمي مسجد بود، لذا بايد اين مكان محل رفت و آمد تمام افراد باشد.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان بيان كرد: خداوند در قرآن كريم مي فرمايند، قرآن شفا دهنده است و خوشا به حال كساني كه از اين نسخه شفا بخش به بهترين نحو استفاده مي كنند.

حجت الاسلام انصاري تصريح كرد: هر كجا صداي قرآن و حق به گوش جهانيان مي رسد و آگاه سازي شروع مي شود از تمام دنيا براي خاموش كردن صداي حق بسيج مي شوند.

وي عنوان كرد: نوجوانان و جوانان بدانند اگر حواسشان از اصل زندگي و راه حق و قرآن پرت شود كارشان تمام است، چرا كه دشمن بسيار قوي و محكم عليه ما فعاليت دارد.

فعالیت ۱۸۰۰ کانون فرهنگی در مساجد اصفهان

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی دبیر جشنواره مدهامتان اصفهان نیز در سخنانی گفت: این دوره از مسابقات چنان شور و شوق قرآنی را در مساجد و کانون ها ایجاد کرده است که باعث شناسایی نواجوانان و جوانان قرآنی وتوانمندی های آنان شده است .

وی بیان کرد: امسال بالغ بر 800 نفر در سطح استان در این دوره از جشنواره شرکت کرده اند و تنها 150 نفر از این شرکت کنندگان به مرحله استانی راه پیدا کرده اند .

رئیس دبیرخانه کانون های مساجد استان اصفهان با تاکید بر این که قرآن به عنوان یک اصل مهم و ریشه و اساس زندگی افراد عنوان کرد: این جشنواره باعث  شناسایی نوجوانان و جوانان توانمند در امر قرآن خوانی در مساجد سطح استان و شهرستان ها کرده است.

وی با تاکید بر ظرفیت بالای مساجد در استان تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر تنها 30 درصد از ظرفیت مساجد و کانون های ما پر شده است و ما با آغوش باز پذیرای نوجوانان و جوانان علاقه مند به فعالیت در این سنگر الهی هستیم .

حجت الاسالام معتمدی اظهار کرد: امید داریم در سال آینده مباحث هنری، خوشنویسی، تئاتر، قصه نویسی و خوش نویسی به عنوان شاخه های جذاب برای جذب کودکان به این جشنواره افزوده شود.

وی با تاکید بر نقش افراد مختلف برای ارتقاء نقش مسجد در جامعه گفت: کانون های فرهنگی مساجد، بسیج، هیئت امنا و خانواده ها مهم ترین نقش  را در این حوزه ایفا می کنند.

رئیس دبیرخانه کانون های مساجد استان اصفهان افزود: ما باید به خوبی از این سنگر استفاه کنیم و افراد پر استعداد را به این سمت و سو سوق دهیم .

وی بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان اصفهان 1800 کانون فرهنگی مسجد و 1250 کتابخانه در مسجد وجود دارد که افرادی بدون هیچ حقوق و مزایایی برای رضای خداوند به صورت جدی و مستمر فعالیت دارند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha