پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد مجتهد شبستری- عضو خبرگان رهبری

حوزه/ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: علمای شیعه و سنی باید مسئله وهابیت را به نقد بکشند چون همه می دانند که امروز سرچشمه و آبشخور تفکر داعش و القاعده و تمامی گروه های تکفیری، وهابیت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با تاکید بر اینکه تفکر وهابیت سبب ایجاد گروه‌های تکفیری شده است اظهار کرد: علمای شیعه و سنی باید مسئله وهابیت را به نقد بکشند چون همه می دانند که امروز سرچشمه و آبشخور تفکر داعش و القاعده و تمامی گروه های تکفیری، وهابیت است.

وی تصریح کرد: زمان آن رسیده که علما و اندیشمندان به نقد تفکر وهابیت پرداخته و ماهیت این فرقه ضاله را تبیین کنند تا مردم متوجه شوند که آنها مسلمانان نیستند، بلکه از اسلام سوء استفاده کرده و تیشه به ریشه اسلام می زنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه علمای اهل سنت باید مردم را از خطرات تفکر انحرافی و افراطی وهابیت آگاه کنند، افزود: باید این مسئله از سوی علمای جهان اسلام  به ویژه علما و روحانیان اهل سنت به درستی و بصورت کاملا روشن و شفاف بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری در پایان گفت: با توجه به اینکه هم اکنون سقوط جریان های انحرافی در دنیای اسلام را جشن می گیریم، باید شرایط به گونه ای باشد که ریشه کن شدن وهابیت را نیز جشن گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha