شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله اعرافی

حوزه/ مراجع معظم تقلید ارکان و استوانه های حوزه است و هویت همه ما به مرجعیت و ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله اعرافی امروز در دیدار جمعی از مسئولین دفاتر شهریه مراجع معظم تقلید، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و همچنین تبریک به مناسبت پیروزی جبهه مقاومت در منطقه گفت: مراجع معظم تقلید ارکان و استوانه های حوزه هستند و هویت همه ما به مرجعیت و ولایت است.

وی با انتقاد از وضعیت بد معیشتی طلاب گفت: امروزه وضع معیشت طلاب در حال تحصیل  به ویژه طلاب متاهل، مناسب نیست و باید به جد این مسئله را دنبال کنیم.

*لزوم تقویت حوزه آزاد

مدیر حوزه های علمیه، توجه و تقویت حوزه آزاد را مهم دانست و تاکید کرد: سیاست ما در مدیریت حوزه حفظ و تقویت حوزه آزاد با سنن حوزوی است و معتقدیم که نیروهای بزرگ و فاضل در حوزه آزاد پرورش پیدا می کند، لذا باید اساتید و طلابی که در این حوزه آزاد مشغول تدریس یا تحصیل هستند نیز از لحاظ معیشتی رسیدگی لازم شوند.

آیت الله اعرافی توجه به وضعیت معیشتی اساتید حوزه و مبلغین طرح هجرت را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: طلاب و اساتیدی که برای تبلیغ، تدریس، احیای مساجد و کارهای مهم دینی به شهرستان ها هجرت می کنند، باید از لحاظ معیشتی به اندازه قابل قبولی تامین باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان خاطر نشان ساخت: پشتیبان مالی حوزه، مراجع معظم تقلید هستند و شهریه ای که به طلاب پرداخت می شود، تنها وجوهاتی است که توسط مراجع معظم تقلید پرداخت می شود.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha