جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خاکباز

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از ثبت ۱۲ وقف منفعتی انتفاعی از ابتدای هفته وقف تاکنون دراین استان خبر داد.

حجت الاسلام مرتضی خاکباز  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اهمیت وقف از منظر دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع)، گفت: باید با فرهنگ سازی، مردم و واقفان خیراندیش را به ثبت موقوفات متعدد و متناسب با نیاز جامعه ترغیب کنیم.

وی با اشاره به اینکه علما و روحانیون در راستای تحقق و فرهنگ سازی موقوفات متعدد در جامعه نقش بی بدیلی دارند، خاطر نشان کرد: روحانیون و مبلغان باید با بیان آثار و برکات وقف در بین مردم، فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کنند .

وی با اشاره به اینکه وجود فرهنگ وقف در دین مبین اسلام نشانگر بینش گسترده اجتماعی این دین است، اظهار کرد: وجود فرهنگ وقف در جامعه نگاه همه جانبه دین مبین اسلام به مسائل اجتماعی را نشان می دهد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه توسعه و گسترش فرهنگ وقف مستلزم اقدامات فرهنگی و معرفی نیازهای جامعه است، گفت: موقوفات جدید باید مطابق با نیازهای روز جامعه باشد تا بتواند پاسخگوی مشکلات مردم در زمینه های گوناگون باشد .

حجت الاسلام خاکباز در پایان بیان داشت: آگاهی جامعه از ثمرات وقف مهم و ضروری است و در این خصوص مبلغان، ائمه جماعات و رسانه ها باید به خوبی آثار و برکات وقف را در جامعه تبلیغ و تبیین کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در پایان از ثبت ۱۲ وقف منفعتی انتفاعی از ابتدای هفته وقف تکنون دراین استان خبر داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha