پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام سید میثم مؤمنی

حوزه/ یک کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه ولایتمداری ترازوی سنجش ایمان است، گفت: سفارش عملی حضرت فاطمه زهرا (س) به «نسخه شفابخش ولایت فهمی» بود.

حجت‌الاسلام سید میثم مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا (س) و الگو بودن ایشان برای ولایتمداری مسلمانان، اظهار داشت: خداوند متعال اراده کرد تا تمام خوبی‌ها و محسنات عالم در یک وجود نورانی به نام صدیقه طاهره (س) تجمیع شود و سپس تمام آن در یک جریان کوتاه‌مدت فدای ولی‌الله شود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: باید متوجه باشیم که اگر مجمع فضایل انسانی و عبادی هم باشیم ولی فدای ولایت الله نشویم ابتر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تمام زندگی کوتاه‌مدت، اما بلند معنای حضرت فاطمه زهرا (س) یک فلش برای توجه به ولایت به‌عنوان مغز دین‌داری است، گفت: وزن بندگی ما به میزان تلاش و تولیدمان در راستای تحقق و تقویت ساختار ولایی در عالم است.

حجت‌الاسلام مؤمنی با بیان اینکه دختر رسول خدا (ص) آگاهانه و هوشمندانه تمام بسترهای زندگی‌اش را خرج تبیین، تقویت و نشر مفهوم ولایت کرد، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) تمام دارایی‌های موجود و مقدرش را فدای ولی‌الله کرد و این‌یک آموزش استراتژیک به شیعیان است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) همچون پدرش رسول خدا (ص) دلسوز بر امت بود، گفت: سفارش عملی حضرت فاطمه زهرا (س) به «نسخه شفابخش ولایت فهمی» حاصل شفقت‌های مادرانه ایشان نه‌تنها به شیعیان بلکه به بشریت است.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: مدعیان ارادت به حضرت فاطمه زهرا (س) و اولاد شهیدش تنها در ترازوی ولایت فهمی و ولایت مداری وزن می‌شوند، باقی همه قیل‌وقال و صدای طبل توخالی است.

وی افزود: به نظر می‌رسد آن‌ها که متوجه مقتضیات زمان و برخی صبرها و سکوت‌هایی که به نفع عالم اسلام است نمی‌شوند اگر در زمان امام حسن مجتبی (ع) هم می‌بودند کارنامه موفقی در مواجهه با امام نداشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha