پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با تاکید بر اینکه واقفان باید نیات خود را به سمت و سوی مسائلی همچون تسهیل ازدواج جوانان ببرند، گفت: واقفان خیراندیش باید نیت خود را به سمت حل مشکلات اشتغال جوانان برده، چون معضل بیکاری منشاء اصلی بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام  والمسلمین عسگر دیرباز ظهر امروز در همایش «وقف و رسانه»، در ارومیه اظهار داشت: کسانی که اقدام به وقف مال و اموال خود کرده و نیت الهی دارند، در روز قیامت نتیجه اعمال خود را مشاهده می کنند.

وی با تاکید بر اینکه وقف نیاز فطری و طبیعی انسان است، افزود: بی شک کسانی که در این دنیا اقدام به وقف می کنند به حیات و زندگی خود تدوام می داده و بنابراین کسی که به دنبال استمرار زندگی خویش پس از مرگ است باید به سمت وقف رود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در هر شهری که حوزه علمیه تاسیس شده و روحانیان پرورش یابند، مدیریت فرهنگی آن شهر بیمه می شود، افزود: بی شک در هر جایی که حوزه علمیه قدرتمندی وجود داشته باشد، آسیب های اجتماعی کمتر است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با تاکید بر اینکه واقفان باید نیات خود را به سمت و سوی مسائلی همچون تسهیل ازدواج جوانان ببرند، افزود: واقفان خیراندیش باید نیت خود را به سمت حل مشکلات اشتغال جوانان برده، چون معضل بیکاری منشاء اصلی بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: باتوجه به اینکه دولت های مختلف با وجود تلاش های فراوان نمی توانند این مشکل را برطرف کنند، واقفان باید پای به عرصه گذاشته و از موقوفات در راستای اشتغال مولد، کارآفرینی و حل مشکل اشتغال بهره ببرند.

وی با تاکید بر اینکه واقفان باید به اولویت های مورد نیاز جامعه توجه داشته و نیات خود را به آن سمت حرکت دهند، افزود: باید نیات واقفان خیراندیش بتواند نیازی از نیازهای جامعه را در میان مدت و بلند مدت برطرف کند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با تاکید بر اینکه اگر فرهنگ وقف و تلاش سازمان اوقاف و امور خیریه در جامعه کمتر مورد توجه واقع شده، عامل آن خود سازمان است، اذعان داشت: چون این سازمان در گذشته می توانست فعالیت های خود را در معرض افکار عمومی قرار می داد.

عضو خبرگان رهبری در پایان گفت: خوشبختانه در ادامه موجی ایجاد شد که فعالیت های اوقاف بیش از پیش ترویج یافت که واقع بینانه و هدفمند بود پس این تلاش زمانی به بار می نشیند که همه دست به دست هم داده و کمک کنند.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha