جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین جشنواره فرهنگی- اسلامی بین‌المللی در اندونزی برگزار می‌شود

حوزه/ سال آینده میلادی نخستین جشنواره فرهنگی اسلامی بین المللی قرار است در تاریخ ۹-۱۷ جولای برگزار شده و یکصد شخصیت برجسته اسلامی از سرتاسر جهان برای حضور در این گردهمایی به شهر ساحلی سیریبو در اندونزی می‌آیند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از thejakartapost، نخستین جشنواره فرهنگی اسلامی بین المللی برای سال آینده در شهر سیریبو در اندونزی برنامه ریزی شد. این همایش فرهنگی اسلامی برای نخستین بار در تاریخ 17-9 جولای سال آینده، 2018 میلادی با حضور یکصد شخصیت برجسته اسلامی از سرتاسر جهان در شهر سیریبو، یکی از شهرهای ساحلی اندونزی واقع در استان جاوه غربی برگزار شود.

گفتنی است این شهر هم اکنون در حال ساختن هتلی به این منظور است.

یکی از مقامات محلی درباره برگزاری این همایش گفت: میهمانان در فرودگاه بین المللی جاوا ، فرودگاه تازه ساخت در سال 2018 وارد می‌شوند و در هتلی که هم اکنون در حال ساخت می‌باشد اقامت خواهند داشت. این هتل با استانداردهای جهانی مطابقت خواهد داشت.

محمدرضا مها سرپرست کمیته اجرایی این همایش گفت: سازمان‌های زیادی تاکنون جشنواره‌های مشابهی را در کشورهای مختلف داشته‌اند و ما قصد داریم برای نخستین بار در سطح وسیع بین المللی فعالیت کنیم. ژاپن، انگلیس، کانادا، کره جنوبی و هلند همگی نشست‌های مشابه داشته‌اند.

رضا افزود: بازار هدف ما کارآفرینان، بازیکنان صنعت گردشگری، دولت مرکزی و دولت‌های منطقه‌ای است. ما همچنین انتظار داریم مسلمانانی از اروپا، آسیا، آفریقا، امریکا و استرالیا در این رویداد شرکت کنند و امیدوارم این جشنواره اقتصاد، گردشگری، فرهنگ، تحصیلات و جنبه‌های مذهبی اندونزی را بهبود بخشد

لازم به ذکر است این جشنواره هشت روزه بیش از 150 هزار شرکت کننده از 20 کشور مختلف خواهد داشت.

فعالیت های برجسته در این رویداد شامل کنفرانس بین المللی اسلامی، نمایشگاه، انجمن تجاری شریعت، نمایشگاه هنر و فرهنگ، نشست بحث و گفتگو، بازار محصولات و کالاهای حالال و بسیاری دیگر است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha