چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
هفته بسيج

حوزه: مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار، پیوند بسیج با مرجعیت و روحانیت را ناگسستنی دانست و گفت: ولايت‌پذيرى بسيج و اجراى دقيق فرامين رهبر معظم انقلاب كه برگرفته از عمق ايمان و باورهاى قلبى است، باعث شده تا ايده امام راحل(ره) و مقام معظم رهبرى در خصوص تشكيل ارتش ۲۰ ميليونى عملى شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء در جمع طلاب مدرسه علمیه بیجار به مناسبت هفته بسیج، به ضرورت تشکیل این نهاد انقلابی اشاره کرد و گفت: دفاع از مقدسات و ايدئولوژى اسلام ايجاب مى‌كند كه در مقابل خطراتى كه آن ‌را تهديد مى‌كند به‌گونه‌اى منطقى و شيوه‌اى صحيح با آن خطر برخورد كرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار ادامه داد: امام خمينى(ره) در مورد اهميت و ضرورت تشكيل بسيج فرمودند: "دفاع از اسلام و كشورهاى اسلامى امرى است كه در مواقع خطر، تكليف شرعى و الهى و ملى است و برتمام قشرها و گروهها واجب است. همچنين اصل پيشگيرى ايجاب مى‌كند كه امت اسلامى براى مقابله با هرگونه خطر احتمالى از سوى دشمنان اسلام در آماده‌باش كامل به‌سر برده و آمادگى دفاعى براى هرگونه خطرى كه اسلام را به مخاطره افكند را داشته باشند".

وی با اشاره آيه «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» افزود: در قرآن و سفارشات اولياى اسلام نيز بر آماده بودن براى خطرات احتمالى بسيار تأكيد شده است و از مسلمانان خواسته‌اند كه درهنگام خواب وصيت‌نامه و شمشير را در زير سر قرار بدهند و اين نيست جز فرمان آماده‌باش براى لقاء الله و هم‌چنين براى دفاع از دين خدا.

حجت الاسلام حکیمی فر تصریح کرد: امام خمینی(ره)  خطاب به امت اسلامى فرموده‌اند: «مملكت اسلامى بايد همه‌اش نظامى باشد و تعليمات نظامى داشته باشد يكى از ابواب فقه باب رمى است. باب تيراندازى است، آنوقت تيراندازى بوده حالا هم تيراندازى هست به يك طور ديگرى. در اسلام با اين‌كه رهان، يعنى يك چيزى را بگذارند براى چيزى كه نظير قماربازى مى‌شود حرام است براى تيراندازى حرام نيست، براى اسب‌دوانى حرام نيست».

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار  خاطرنشان کرد:  بعد از تسخير انقلابى لانه جاسوسى آمريكا انتظار آن مى‌رفت كه از سوى دشمن شماره يك يعنى آمريكاى جهانخوار توطئه‌ها و تحريك ها بر ضد اين كشور انقلابى شدت يافته و با گسترش آن‌ها زمينه را براى دخالت نظامى آماده نمايد، تا با حمله مسلحانه به ايران و انقلاب اسلامى، نظام مردمى جمهورى اسلامى را از پاى درآورد و حاكميت طاغوت را دوباره برقرار سازد. بنابراين مشخص بود كه در اين جنگ جديد، امت اسلام نمى‌تواند فقط و فقط از مشت خويش استفاده كرده و به دفاع برخيزد، بلكه ضرورت مسلح شدن و آموزش نظامى ديدن براى همه مشخص بود و احساس‌شد كه اگر همه مردم وارد صحنه نشوند و با كيفيت و طرز كار سلاحها آشنايى نداشته باشند نمى‌توانند اين سلاح‌ها را عليه شيطان بزرگ به‌كار گيرند.

وی اضافه کرد: از اين‌رو تشكيل بسيج در تمام قشرها (دانش‌آموزى، دانشجويى، كامند، كارگرى، عشايرى و...) به شكل وسيعى صورت گرفت و امام امت فرمان تاريخى تشكيل بسيج عمومى را صادر و در رابطه با ضرورت آن چنين فرمودند: الان در راس همه مسائل اسلامى ما قضيه مواجهه با آمريكاست.

حجت الاسلام حکیمی فر در ادامه به با اشاره به اینکه امام راحل تمام زوایای توطئه دشمنان را درک می کرد، گفت: امام(ره) دقيقا با فرمايشات پيامبرگونه خود ضرورت تشكيل بسيج را ترسيم نمودند.

 ولايت‌مدارى بسيج‌

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار تصریح کرد: ولايت‌پذيرى بسيج و اجراى دقيق فرامين رهبرى كه برگرفته از عمق ايمان و باورهاى قلبى است، باعث شده است تا ايده امام راحل(ره) و مقام معظم رهبرى در خصوص تشكيل ارتش ۲۰ ميليونى و بسيج ده‌ها ميليونى را در حد مقدور عملى ساخته و حيطه نفوذ و قلمرو خود را در تمامى سازمان‌ها، نهادها، مراكز و مساجد گسترش دهد. خطاب‌ها و رهنمودهاى مقام معظم رهبرى را به‌درستى فهميده و به‌ترويج و تبليغ آن‌ها اهتمام ورزيده‌اند. با روحانيت و مرجعيت رابطه‌ ناگسستنى دارند و در اين‌راه معنويت را با اقدام سياسى به نحو مطلوبى درهم آميخته‌اند.

دستاوردهاى بسيج‌

امام جمعه شهر توپ آغاج در پایان به دستاوردهای بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج در این ده ها دستاوردهای بسیاری داشته است که از آن میان می توان به این موارد اشاره کرد:

۱- دفاع مقدس، نخستين آزمون براى بسيج ۲- سازندگى با اكسير فرهنگ جهادى ۳- ترويج الگوى نيروى دفاعى مردمى در منطقه ۴- پيكار فرهنگى و نيروى مقابله نرم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha