شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: برگزاری کنگره علامه بلادی بوشهری کار بزرگی در معرفی علمای استان بوشهر است.

حجت‎الاسلام والمسلمین سید علی حسینی نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر درباره برگزاری سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) گفت: این کنگره به همت آیت الله صفایی بوشهری شروع شد و رویداد بسیار خوبی در عرصه پژوهش است که خلأ آن در استان بوشهر احساس می شد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: تا پیش از برگزاری این کنگره از علمای بزرگ استان بوشهر به آن صورت نامی برده نمی شد، مردم و حتی بسیاری از روحانیان استان بوشهر از سوابق علما و روحانیان و مجاهدت های آنان اطلاعی نداشتند.

وی بیان داشت: با تلاش های نماینده محترم ولی فقیه در استان، این کنگره شکل گرفت و موجب شد تا مجاهدت های علمای استان به صورت نمایشگاهی یا تالیفات و تحقیق به مردم شناسایی شود که این کار در نوع خود کار بزرگی است.

 حجت‎الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با بیان اینکه در مبارزات استان بوشهر بیشتر نام رئیسعلی دلواری ثبت شده بود، گفت: اینکه چه کسانی و چه عالمانی در این مبارزات یاری گر رئیسعلی دلواری بودند برای مردم معرفی نشده بود و به برکت برگزاری این گنگره مردم متوجه شدند که چه عالمان و بزرگان و شهدایی در استان بوشهر وجود داشتند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در پایان گفت: برگزاری این کنگره باعث معرفی فضلای استان شد و در حوزه مقاله نویسی و پژوهشگری و تحقیق گام های بزرگی توسط طلاب برداشته شد که سالانه شاهد ارسال آثار متعدد و بروز متناسب با نیاز مردم از سوی طلاب به دبیرخانه های این کنگره هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha