جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دین و سیاست

حوزه/ حجت الاسلام حسین پور گفت: مدیران باید خود را به دیدگاه دینی مجهز کنند، تقویت دیدگاه های دینی، جامعه ما و دنیا را نجات می دهد و آن ها را از آسیب ها مصون نگه می دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مرند، حجت الاسلام حسین پور یکشنبه شب در همایش گرامیداشت شهدای هنرمند و شهدای مدافع حرم شهرستان مرند که در کانون بسیج سپاه ناحیه این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه اسلام معتقد است دیدگاه انسان باید جهانی باشد، تصریح کرد: دین اسلام در عصرهای مختلف، رفته رفته تکمیل تر و جامع تر شد و هر پیامبری که مبعوث شد دارای فضائل برجسته تری بود که در نهایت دین اسلام با مبعوث شدن آخرین پیامبر الهی و ولایت امیرالمومنین(ع) به اکمال رسید.

وی خاطرنشان کرد: شاخصه اصلی دیدگاه دینی از دید اسلام این است که باطن بهتر از ظاهر است و جذب حداکثری نیز در این راستاست، اما ظاهربینی در جامعه امروز علت اصلی بیشتر آسیب های اجتماعی از جمله طلاق است.

این استاد حوزه با بیان اینکه روح در نگاه دینی بالاتر از جسم است، تاکید کرد: دین در رأس همه امور قرار دارد و جایگاه حفظ دین در اسلام، بالاتر از مادیات و مسائل دنیوی است و اگر در جامعه امروز شاهد هستیم که جوانان با پا گذاشتن روی مسائل دنیوی، شهادت را برمی گزینند از همین دیدگاه دینی نشأت می گیرد.

وی گفت: در دیدگاه دینی، معنویات حائز اهمیت است و بر این اساس حضرت زینب (س) تمام مصیبت های عاشورا را جز زیبایی نمی بیند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه مدیران باید خود را به دیدگاه دینی مجهز کنند، تصریح کرد: تقویت دیدگاه های دینی، جامعه ما و دنیا را نجات می دهد و آن را از آسیب ها مصون نگه می دارد.

حجت الاسلام حسین پور در پایان عنوان کرد: شهدا قبل از به شهادت رسیدن، محو زیبایی ها شدند و آغوش خود را به روی شهادت باز کردند چرا که آن ها با دیدگاه دینی، پشت پا به امور دنیوی زدند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha