پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صوفیان مصر مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) را لغو نمی‌کنند

حوزه/ صوفیان در مصر اعلام کردند با وجود حمله تروریستی خونین اخیر و تهدیدهای گسترده، همچنان قصد دارند مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) را در مساجد و اماکن سرپوشیده برگزار کنند و تنها مراسم راهپیمایی سالانه صوفیان لغو خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، جامعه صوفیان در مصر اعلام کردند با وجود حمله تروریستی خونین اخیر و تهدیدهای گسترده، آن‌ها همچنان مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) را در مساجد و مراکز اسلامی سرپوشیده برگزار می‌کنند و تنها مراسم رژه سالیانه لغو خواهد شد.

 عبدالهادی القاسبی، رئیس شورای عالی مصر در این باره گفت: ما مراسم جشن میلاد پیامبر (ص) را در داخل مساجد در سرتاسر مصر به ویژه مسجد حسین در مرکز قاهره برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: ما تنها راهپیمایی سالانه صوفیان را لغو کرده‌ایم، زیرا عزادار شهیدانمان هستیم.

لازم به ذکر است روز جمعه حمله تروریست‌های مسلح به مسجد الروضه در شهر عریش مصر در شمال صحرای سینا، صدها نفر کشته و زخمی شدند. این حمله خونین که علیه نمازگزاران مسجد صوفی‌ها انجام گرفت 305 کشته و 128 مجروح برجای گذاشت. این حمله یکی از هولناک‌ترین و مرگبارترین حملات در تاریخ معاصر مصر محسوب می‌شود. به علاوه در این حمله انتحاری انفجار بمب منجر به کشته شدن حداقل 27 کودک بی‌گناه درون مسجد شد.

بنیل صادق دادستان عمومی مصر گفت: نزدیک به 30 مرد مسلح ورودی‌های مسجد و 12 پنجره آن را محاصره کرده و به داخل مسجد آتش گشودند. گزارش‌ها حاکی است شبه نظامیان سپس به داخل مسجد رفته و به هر کسی که به نظر هنوز نفس می‌کشیده تیر خلاص می‌زدند. آن‌ها حتی به سوی آمبولانس ها نیز تیراندازی کرده‌اند.

در حالی که هنوز هیچ گروهی مسئولیت این جنایت وحشیانه را برعهده نگرفته است، شاهدان پرچم سیاه داعش را در میان تروریست‌ها شناسایی کرده‌اند. رسانه‌ها گزارش داده‌اند که پیش از این نیز داعشی‌ها به بزرگان روستا هشدار داده بودند تا با نیروهای امنیتی همکاری نکرده و مراسم جشن میلاد پیامبر را به رسوم صوفیان برگزار نکنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha