چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
زنگ مهدویت

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت تبیین فرهنگ مهدویت برای نسل نوجوان و جوان گفت: نسل جوان ما برای یاری حضرت مهدی (عج) باید با اراده و انگیزه در مسیر کسب دانش و آگاهی گام بردارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در مراسم نواخته شدن «زنگ مهدویت» به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان در مدرسه نرجس(س) بجنورد اظهار داشت: فرهنگ مهدویت باید به‌خوبی برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین فرهنگ مهدویت برای نسل نوجوان و جوان افزود: نسل جوان ما برای یاری حضرت مهدی (عج) باید با اراده و انگیزه در مسیر کسب دانش و آگاهی گام بردارد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه موضوع مهدویت بسیار مهم است و باید حقیقت انتظار برای نسل جوان به درستی تبیین شود، گفت: تبیین فرهنگ مهدویت و انتظار برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام در راستای پاک کردن ردپای فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی همواره تلاش می‌کنند، اظهار داشت: به همین دلیل، تبیین و ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی هوشیاری مردم، مسئولان و نیز نسل جوان را می‌طلبد.

امام‌جمعه بجنورد تأکید کرد: تمام متصدیان و مدیران باید طوری عمل کرده و موضوع مهدویت را به‌گونه‌ای ترسیم کنند که جوانان بدانند دنیای آینده با ظهور مهدی صاحب‌الزمان (عج) دنیایی کاملاً متفاوت و بهتر از اکنون بوده و اقتدار اسلام با ظهور امام عصر(عج) به اثبات خواهد رسید.

وی تصریح کرد: با حکومت حضرت مهدی(عج) مستضعفان نجات یافته و دنیای آینده برای مستکبران و زورگویان عالم دنیایی بسیار تاریک خواهد بود.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه عدالت‌گستری روح ارزش‌های دینی در مهدویت است، گفت: باید تمام آحاد مردم به‌ویژه مسئولان سبک زندگی مهدوی را سرلوحه زندگی خود قرار داده و با امید به آینده‌ای روشن، به صورت ویژه برای عدالت‌گستری و مظلوم یاوری تلاش کنند.

وی اظهار داشت: مدینه فاضله‌ای که با ظهور حضرت مهدی(عج) تأسیس می‌شود چشم‌اندازی روشن از تمدن اسلام است؛ به همین دلیل باید آن آینده روشن برای مردم جامعه تبیین شود تا مردم آگاهانه در انتظار فرج باشند و برای ظهور قائم آل محمد (ص) تلاش بیشتری کنند.

گفتنی است، مراسم نواخته شدن زنگ مهدویت به مناسبت فرارسیدن سالروز آغاز امامت امام زمان در مدرسه نرجس بجنورد به نمایندگی از دو هزار آموزشگاه استان با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با ولایت و امامت نواخته شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha