جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نعمت الهی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: روحانیون در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش محوری دارند و اگر مفاهیم و مبانی سبک زندگی اسلامی در منابر تببین گردد، آثار و برکات ارزشمندی برجای خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت الهی، امروز در جمع مبلغین و اساتید حوزه علمیه خواهران که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، ضمن تبریک امامت حضرت ولی عصر (عج)، به موضوع سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: لازمه تحقق خانواده اسلامی ایجاد گفتمان و فرهنگ‌سازی در زمینه استحکام خانواده است تا جلوی آسیب‌ها گرفته شود.

وی با بیان این که سبک زندگی غربی به صورت کامل به دور از معنویت‌ و اخلاقیات دینی است، خاطرنشان کرد: مسئله خانواده یکی از مسائل مهم است که متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم در ارتباط با این موضوع مهم اقدام مناسبی انجام دهیم .

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به توطئه‌های دشمنان در زمینه فروپاشی کانون خانواده در ایران، بیان داشت: متاسفانه الان اگر در یک خانه تمام اعضا  در کنار هم حضور داشته باشند، هر یک به تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی مشغول اند و ارتباطی با یکدیگر ندارند .

حجت الاسلام نعمت الهی خاطرنشان کرد: در شرایط حساس کنونی که با گسترش شبکه های ماهواره ای دشمنان در صدد آسیب رساندن به باورهای دینی و مذهبی جوانان ما هستند باید با حفظ هوشیاری و داشتن بصیرت، در انتخاب شبکه های اجتماعی دقت کنیم تا از آسیب های خطرناک آن مصون بمانیم.

 وی با بیان اینکه زنان رکن اساسی خانواده را زنان تشکیل می دهند، افزود: مشارکت در عرصه های مختلف نیازمند مشارکت همه گروه ها اعم از زنان و مردان است و در این میان، نقش زنان در خانواده به عنوان نیمی از پیکره جامعه، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که با آسیب های اجتماعی متعددی روبرو هستیم می توانیم از ایده های خلاقانه بانوان مبلغه حوزه های علمیه  برای شناسایی نقاط ضعف جامعه و کمک به حل آنها بهره مند شویم.

حجت الاسلام نعمت الهی به نقش ارزشمند روحانیت اشاره کرد و بیان داشت: روحانیون در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش محوری دارند و اگر مفاهیم و مبانی سبک زندگی اسلامی در منابر تببین گردد، آثار و برکات ارزشمندی برجای خواهد گذاشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ترویج سبک زندگی اسلامی را از رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد و خاطرنشان کرد: خواهران مبلغه با ارائه راهکارها و اصول عملی سبک زندگی اسلامی، در تحکیم بنیان خانواده و رسالت‌های دینی این نهاد اجتماعی نقش مهمی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha