جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام غفوری

حوزه/ با توجه به اینکه فضای مجازی نسل جوان را احاطه کرده و در این فضا شبهات زیادی وجود دارد، نیاز به روشنگری و پاسخ‌های مستدل برای رفع ابهامات ضرورتی انکار ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  مسعود غفوری، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی شهرستان تاکستان، گفت: باید سعی کنیم با تبیین دین اسلام و معرفی الگوهای شاخص، در تربیت نسلی انقلابی و متعهد گام‌های اساسی برداریم.

وی به برگزاری اردوهای جهادی اشاره کرد و افزود: مشکلاتی که در اردوهای جهادی در روستاها دیده می‌شود علاوه‌ بر عدم وجود امکانات، نبود حامی و پشتوانه برای بروز استعدادهای جوانان و عدم خودباوری در این میان به چشم می خورد.

معاون تهذیب حوزه علمیه شهرستان تاکستان با تاکید بر اینکه اردوهای جهادی در رفع محرومیت‌زدایی موثر هستند، ابراز داشت: روستائیان می‌توانند با تشکیل تعاونی‌ها، مشکلات اقتصادی خود را حل کنند.

حجت الاسلام غفوری تصریح کرد: وقتی روحانیون وطلاب بسیجی برای خدمت‌رسانی به دورافتاده‌ترین مناطق می‌روند، اهالی آن مناطق با دیدن این همت بلند سربازان امام زمان (عج)  به حل مشکلات دلگرم می‌شوند و خودشان نیز برای رفع مشکلات بسیج می‌شوند.

وی در ادامه به تهدیدات فضای مجازی در جامعه اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه فضای مجازی نسل جوان را احاطه کرده و در این فضا شبهات زیادی وجود دارد، نیاز به روشنگری و پاسخ‌های مستدل برای رفع ابهامات ضرورتی انکار ناپذیر است.

معاون تهذیب حوزه علمیه شهرستان تاکستان با بیان اینکه عدم روشنگری آسیب جدی است که نسل امروز را تهدید می‌کند، گفت:  نیروهای ارزشی برای فعالیت در فضای مجازی و مقابله با تهدیدهای این فضا علاوه‌ بر مجهز شدن به ابزارهای روز باید برای جذب نوجوان و جوان،  تنوع ایجاد کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون به عنوان چشم بینا و آگاه جامعه از همان ابتدا در آگاه سازی مردم و ایستادگی در برابر ظلم و تبعیض حاکم بر جامعه پیشتاز بوده‌اند و امروز هم تاثیر بسزایی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha