شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به جنایات آمریکا، صهیونیست ها، انگلیس و فرانسه اشاره کرد و گفت: آنها می‌خواهند مسلمانان برده آنها و هر جایی که دست استکبار جهانی بر روی مسلمانان دراز شود باید شعار "هیهات من الذله" سرداده ‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با خدام اربعین حسینی، با بیان اینکه امروز اولین روزی است که مسؤولیت عظیم الهی برعهده ولی‌عصر(عج) نهاده شده گفت: حضرت مهدی(عج) منتظر انسان‌ها و آمادگی آنها برای تحقق عدالت طلبی است.

وی با اشاره به اینکه آنچه که در اربعین حسینی حاصل شده با ارائه گزارش قابل درک نیست، بیان داشت: اربعین حسینی یک برنامه با کیفیت است که با قلم نگاشته نمی‌شود و دارای زوایای گوناگون است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به آفرینش پنج تن آل عبا پیش از خلقت عالم گفت: زمانی که روح در آدم دمیده شد، حضرت آدم انواری را دید و خطاب به خداوند فرمود؛ این انوار چه کسانی هستند و خداوند فرمود؛ اینان از فرزندان تو‌أند و تو را بخاطر اینها آفریدم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: در موارد متعددی ذکر شده است زمانی که پیغمبران مبعوث می‌شدند از جریان کربلا و امام حسین(ع) به آنها خبر می‌دادند.

وی با بیان اینکه اگر وجود و قیام امام حسین(ع) نبود و حسین(ع) از طغیان طاغیان جلوگیری نمی‌کرد چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند گفت: وجود امام حسین(ع) و یارانش زمینه‌ساز اسلام حقیقی شد، مطرح کرد: امام حسین(ع) روح، جان و حقیقت دین و سنبل عدالت‌خواهی است.

عبادی با اشاره به اینکه بعد از گذشت یک هزار و 400 سال از اسلام اربعین حسینی حالت بین‌المللی پیدا کرده و شمرها، ابن زیادها و ستمگران را رسوا می‌کند، بیان داشت: اربعین حسینی نه تنها برای شیعیان مخلص، بلکه سند افتخاری برای همه مسلمانان است.

وی اظهار کرد: این حرکت عظیم منحصر به مسلمانان نیست و غیرمسلمان نیز حضور دارند، لذا هر فردی که انگیزه عدالت‌طلبی در مقابل ظلم دارد به امام حسین(ع) اقتدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه خدمت به زوار اربعین حسینی مسأله‌ای نیست که به قلم و زبان بیان شود بلکه اجر عظیمی دارد، اظهار داشت: مردم خراسان‌جنوبی با توجه به مسائل و مشکلات شخصی، هیچگاه در کار خیر و نام سیدالشهدا(ع) کوتاهی نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی همچنین به جنایات آمریکا، صهیونیست ها، انگلیس و فرانسه اشاره کرد و افزود: آنها می‌خواهند مسلمانان برده آنها شوند، درصورتی که مسلمانان ندای "هیهات مناالذله" را سر می‌دهند و این شعار تنها مختص مردم یمن نیست، بلکه هر جایی که دست استکبار جهانی بر روی مسلمانان دراز شود این شعار سرداده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی در پایان با تأکید بر اینکه امیدواریم اربعین حسینی در جهت نجات بشر تحقق یابد، خاطرنشان کرد: تمام ذکر، نام و مصیبت حسین(ع) برای روزی است که مردم بر محور نور حسینی و اجرای عدالت جمع و ستمگران را به زیر بکشانند که آن روز ظهور حضرت مهدی(عج) است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha