پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ گردهمایی بزرگ دانشجویان مهدی یاور، در مسجد جمکران

حوزه/نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر گفت: متأسفانه در این چهار دهه بعد از انقلاب اسلامی آسیب‌های اجتماعی رشد بسیاری داشته که علت آن غرب‌زدگی بیش از حد جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان در جمع صدها نفر از دانشجویان سراسر کشور در  مسجد مقدس جمکران به برخی حرکت‌های نادرست افراد اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه غرب‌زدگی عامل اصلی بروز آسیب‌ها به شمار می‌رود.

وی، خروج ایران اسلامی از حالت شعاری را الزامی برشمرد و اظهار کرد: جامعه مهدوی باید در برنامه‌های متعدد مهدوی محقق شود نه صرفاً شعارهایی که هیچ کمکی به تحقق آن ندارد، برای مثال وجود ربا در جامعه مهدوی غیرقابل پذیرش است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اسلام به‌ذات هیچ‌گونه عیب و ایرادی ندارد، ادامه داد: بنابراین می‌توان گفت محقق نشدن اسلام در گروی ترک غرب‌زدگی به شمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر با بیان اینکه غرب‌زدگی بزرگ‌ترین مانع رشد کشور است، گفت: بی‌توجهی به مهدویت و وجود نداشتن فقه تمدن ساز در کشور از جمله عواملی است که سبب غرب‌زدگی کامل کشور می‌شود و خسران و زیان جبران‌ناپذیری را به‌ ارمغان می‌آورد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پناهیان با بیان اینکه دفاع مقدس الگوی رشادت‌ها و دلاوری‌ها در سراسر دنیا به شمار می‌رود، اظهارداشت: بعد از جنگ تحمیلی شهادت به‌عنوان اوج فداکاری و رشادت یک انسان از باور قوی و مثبتی در میان جهان بهره‌مند ‌است.

وی با اشاره به اینکه دفاع‌ مقدس آغازگر حرکت الهی مبارزه با باطل در دنیاست، افزود: قیام‌های متعدد اسلامی برای گرفتن حق مسلمانان در کشورهای مختلف با پیروی از الگوی بسیار موفق دفاع مقدس شکل ‌گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه اسلامی هنر با تأکید بر اینکه وظیفه دانشگاهیان تبیین و توسعه راه اسلام و مهدویت است، تصریح کرد: نسل امروز باید ادامه‌دهنده راه شهدا و مبارزین باشند، به گونه‌ای که مانع از ورود هجمه‌ها و دسیسه‌های دشمن در تمام مسائل شوند.

وی با اشاره به اینکه ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) نیازمند زمینه سازی درست و مؤثر است، ادامه داد: ظهور امام زمان(عج) زمانی محقق می‌شود که برنامه ریزی‌های لازم برای این مهم به‌طور کامل اجرایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، خواستار توجه مسئولان و مردم به مقوله مهدویت شد و عنوان کرد: تمام افراد در ایران اسلامی باید دست‌به‌دست هم دهند تا شرایط ظهور بیش از پیش محقق شده و راه برای نفوذ عوامل و نقشه‌های دشمن بسته شود.

وی با تأکید براینکه تنها راه موجود در شرایط کنونی مبارزه برای حفظ شعائر اسلامی است، افزود: «مبارزه»،‌ راه رسیدن به پیروزی و جلوگیری از شکست در راهی است که انتخاب کرده‌ایم،‌ بنابراین باید با تکیه بر این باور حرکت کنیم.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    0 0
    با سلام من خودم طلبه 54 سال پیش مرحوم مجتهدی هستم یک سوال داشتم چرا منبریها اینقدر کم سواد شده اند که فقط حواب وپینکی و مکاشفات که هیچکدام پایه علمی ندارند را نقل میکنند قبلا علمای بزرگ از روی کتاب میخواندند