جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دولت فدرال اتاوا، بودجه امنیتی مساجد را افزایش داد

حوزه/در حالی که جامعه اسلامی اتاوا چندین بار نسبت به جرائم نفرت محور و تهدیدات امنیتی شکایت کرده است، بالاخره دولت فدرال اتاوا در کانادا مبلغ ۴۸ هزار دلار را به نصب دوربین‌های امنیتی مداربسته در دو مرکز اسلامی اختصاص داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، در پی افزایش تهدیدات اسلام‌ستیزان علیه جامعه اسلامی کانادا، دولت فدرال استان اتاوا در این کشور بودجه امنیتی مساجد را افزایش داد.

این بودجه که روز دوشنبه به مبلغ 48 هزار دلار به تصویب رسیده قرار است، صرف نصب سیستم‌های دوربین‌های مداربسته امنیتی در داخل و خارج انجمن اسلامی اتاوا در شمال غربی می‌شود. سیستم مشابهی نیز در سالن‌ همایش‌های این انجمن که در این اواخر، چندین‌بار مورد تهدید قرار گرفته نصب خواهد شد.

نعیم ملک مدیر انجمن اسلامی اتاوا گفت: مسجد اتاوا در سال گذشته چندین‌بار مورد حمله قرار گرفته است. برای مثال در ماه آوریل پنجره‌های این مرکز شکسته شدند. در همان هفته نیز دو مرتبه به درمانگاه اسلامی حمله شد و یک‌بار پنجره‌های آن شکسته و بار دیگر فردی نامه تهدیدآمیزی در این مرکز گذاشته و تهدید کرده بود، آنجا را به آتش می‌کشد.

ملک افزود: این جرائم و تهدیدها به تمام ما کانادایی‌ها نشان می‌دهد که برای ایجاد امنیت باید متحد باشیم تا بتوانیم از آزادی‌ها و ارزش‌های مشترک‌مان که هریک به آنها احترام می‌گذاریم، دفاع کنیم. بودجه دریافتی از دولت نیز می‌تواند امنیت را ارتقا دهد و برای نمازگزاران و بازدیدکنندگانی که به این مسجد می‌آیند، حس امنیت فراهم سازد.

 

راف گودال وزیر امنیت عمومی و اورژانس در گزارش شهروندی خود اعلام کرد: حوادث اخیر یادآور این حقیقت است که روزی خواسته همه ما کانادایی ها، یک جامعه همه‌جانبه و منسجم بود و برای رسیدن به این هدف ارزشمند باید تلاش کرد.

وی افزود: برنامه زیرساخت امنیتی یک ابتکار مهم برای حفاظت از حقوق تمامی مردم کانادا و داشتن آزادی مذهبی و فرهنگی بدون ترس و وحشت است. همه باید بدانند که ایجاد ترس و نفرت در جامعه کانادا جایگاهی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha