شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دادگاه بلژیکی مانع از اجرای لغو تابعیت امام مسجد بروکسل شد

حوزه/یک دادگاه در بلژیک روز گذشته طی حکمی با بیان اینکه مقامات مهاجرت بلژیک مدارک کافی برای اثبات تهدید امنیتی امام جماعت مسجد اعظم بروکسل ارائه نداده اند مانع از لغو تابعیت وی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از واشنگتن پست، یک دادگاه بلژیکی روز گذشته طی ارائه حکمی مانع از لغو تابعیت امام جماعت قدیمی‌ترین مسجد بلژیک شده و اعلام کرد مقامات مهاجرت بلژیک مدارک کافی به منظور اثبات تهدید امنیتی وی ارائه نداده‌اند.

عبدالهادی سیف امام جماعت مسجد اعظم بروکسل که 13 سال در این مرکز اسلامی فعالیت داشته اخیرا به اتهام تهدید امنیتی و ارتباط با فعالیت‌های تروریستی با لغو تابعیت روبرو شده است.

 

تئو فراکن وزیر امور پناهندگی و مهاجرت در بلژیک وی را متهم به تهدیدی علیه امنیت ملی کرده بود و حاضر به تجدید مجوز اقامت وی نمی‌شد. سیف این اتهامات را رد کرده و مدعی شده بود که مقامات امنیتی پرونده شواهد علیه وی را به بهانه مسائل امنیتی محرمانه نگه داشته‌اند.

این تصمیم باعث می‌شود اقدامات علیه مسجد اعظم بروکسل که تحت نظارت خانواده سلطنتی آل سعود قرار دارد متوقف شود. پیش از این نیز مقامات بلژیکی و ضدتروریسم نگرانی‌هایی را نسبت به عدم نظارت بر امور این مسجد که تحت کنترل خارجی مقامات سعودی می باشد ابراز کرده و مقامات امنیتی این مسجد را مرتبط با وهابیت و افراط‌گرایی دینی قلمداد کرده اند.

با این حال مقامات ضدتروریست در بلژیک اعلام کرده‌اند هیچ گونه شواهدی مبنی بر حمایت امامان جماعت این مسجد از تروریسم، خشونت یا هر گونه قانون شکنی دیگر پیدا نکرده‌اند.

بروکسل پیش از این برای بیمه کردن مسلمانان کشور خود در برابر موج افراط گرایی مورد حمایت عربستان سعودی، با نظر مجلس نمایندگان بلژیک مبنی بر لغو مدیریت سعودی ها بر مسجد بزرگ بروکسل موافقت کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha