جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بسیج

حوزه/ نقش نیروهای بسیجی درمسئله از بین بردن نیروهای داعشی بسیار مشهود بوده و با از خود گذشتگی و از جان گذشتن اثبات کرده اند که در همه حال پیرو دین، انقلاب و ولی فقیه می باشند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به نقش بسیج در حمایت و دفاع از آرمان های انقلاب و شکل گیری بسیج به فرمان امام راحل گفت: نقش بسیج در انقلاب و نظام و حمایت و دفاع از آرمان های انقلاب غیر قابل انکار است.

مدیر مدرسه علمیه علوی با بیان اینکه بسیج شجره طیبه ای بود که امام راحل با ژرف اندیشی و آینده نگری فرمان شکل گیری آن را داد و جامعه اسلامی در این چندین سال به خوبی از ثمرات آن بهره برده است، افزود: بعد از پیروزی انقلاب هر جا بسیج و بسیجی بوده «شعار ما می توانیم را» با کار جهادی به اثبات رسانیده اند.

وی عنوان کرد: آنچه در بسیج بعد از شکل گیری آن نمود بیشتری پیدا کرد اخلاص، ایمان و تعهد و مسئولیت و خدا باوری و داشتن روحیه استکبار ستیزی بود و با همین روحیه در مسائل مختلف وارد می شد و قدرت نمایی می کرد و  دفاع از حریم اهل بیت(ع) و حضور در منطقه زلزله زده  اخیر هم نمونه از بزرگی و فداکاری نیروهای بسیجی است.حجت الاسلام والمسلمین اقبالی

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی گفت: بسیج و بسیجی با حضور به موقع و بصیرت گونه خود در همه صحنه ها ثابت کرده که لحظه ای از آرمانهای انقلاب و نظام و امام راحل عقب نشینی نخواهد کرد و هدفش عزت و استقلال نظام وانقلاب در برابر دشمنان است.

  مدیر مدرسه علمیه  علوی با بیان اینکه بسیج نه تنها در دوران 8 سال دفاع مقدس اثر بخش بوده و با رحیه خود باوری و داشتن کمترین تجهیزات نظامی آن قدر عرصه بر دشمن بعثی چند ملیتی تنگ کرده تا تسلیم شدند، اظهار داشت: امروز هم همان بسیج و بسیجی در بخش دیگر از کارزار یعنی مسائل اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ورود کرده و اتفاقات خوبی را رقم زده است.

وی عنوان کرد: قدرت بسیجی آن قدر الهام بخش بود که باعث نفوذ درمیان سایرکشورهای اسلامی مانند لبنان، عراق ویمن شد و موجبات شکل گیری حزب الله، حشد الشعبی و انصار الله را به وجود آورد و همین گروهای بسیجی با الهام گرفتن از بسیج میلیونی امام راحل توانستند داعش خبیث و شجره ملعونه را لااقل در بُعد نظامی در بیاورند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با بیان اینکه در شرایط کنونی همه وظیفه دارند به جای تضعیف نیروی بسیجی  و تضعیف نیروی ایمان و خود باوری به تقویت آن بپردازند و به جای تکیه و دل بستن به نیروهای خارجی به نیروهای درون دل ببندند، اظهار داشت: به امید خدا اگر همه مسئولین در حمایت از قوای بسیج یک دست و یک صدا شوند قطعا می توان شاهد تحول در مسائل مختلف در کشور به دست قوای خمینی(ره) بود و این کار شدنی است اگر همه مسئولین نظام همراه باشند.

مدیر مدرسه علمیه علوی در ادامه مهمترین برنامه این مدرسه علمیه را در هفته بسیج، برگزاری یادو خاطره شهدا، شبی باشهداء، مراسم شهادت امام حسن عسکری(ع) با حضور یکی از اندیشمندان حوزوی عنوان کرد.

حجت الاسلام محمودیحجت الاسلام والمسلمین محمودی مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) نیز با بیان اینکه نقش نیروهای بسیجی در تداوم انقلاب و حتی در طول 8 سال دفاع مقدس علیه دشمن بعثی غیر قابل انکار است، برهوشیاری نیروی های بسیجی برای مقابله با توطئه دشمنان تاکید کرد.

مدیرمدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) اظهار داشت: نقش نیروهای بسیجی درمسئله از بین بردن نیروهای داعشی بسیار مشهود بوده و با از خود گذشتگی و از جان گذشتن اثبات کرده اند که در همه حال پیرو دین، انقلاب ولی فقیه می باشند.

وی اظهار داشت: مدیریت این مدرسه علمیه همانند سایر مدارس علمیه در هفته بسیج برنامه های را دست اجرا داشت که مهمترین آن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و محفل طلبگی با موضوع حوزه انقلابی و مراسم شهادت امام حسن عسکری(ع) بود.

لازم به ذکر است در دیگر مدارس علمیه قم نیز مراسم شبی با شهداء، مراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و مراسم تاج گذاری حضرت حجت(ع) برگزار شد.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha