سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
وحدت

حوزه/معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری همایش پیشگامان وحدت با حضور علمای شیعه و سنی، در بجنورد خبر داد.

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: همایش استانی پیشگامان وحدت در این استان احتمالا با حضور علمای شیعه و اهل سنت کشور لبنان و خراسان شمالی، به مناسبت هفته وحدت برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش استانی پیشگامان وحدت در خراسان شمالی شنبه 11 آذر ماه جاری ساعت 9 صبح در محل مجتمع فرهنگی و خدماتی لاله بجنورد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ایزانلو ادامه داد: این همایش با هدف بزرگداشت سالروز ولادت با سعادت نبی اکرم (ص) و به منظور تحکیم وحدت بین علمای تشیع و اهل سنت در استان برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این همایش احتمالا با حضور علمای شیعه و اهل سنت لبنان و بیش از 200 تن از علمای تشیع و اهل سنت و با همکاری امور اهل سنت خراسان شمالی و سایر دستگاه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: با برگزاری این‌گونه همایش‌ها، باورهای دینی و اعتقادی علما و مردم در خصوص وحدت و یکپارچگی مردم استان، نسبت به گذشته بیشتر شود و زمینه نشر تعالیم انسان‌ساز اسلام ناب محمدی در جامعه فراهم شود.

وی گفت: قرآن کریم تمام مسلمانان را یک امت واحده خوانده درحالی‌که امروزه برخی رویدادها موجب تفرقه مسلمانان شده است و روابط مسلمانان با یکدیگر بر طبق همان الگویی که دولت‌های غربی و استعماری به نفع خود بیان کرده‌اند یعنی «تفرقه‌ بینداز و حکومت کن» رقم خورده است.

حجت‌الاسلام ایزانلو خاطرنشان کرد: برای تقویت وحدت شیعه و سنی، همان‌گونه که شناخت عوامل و زمینه‌های تقویت این وحدت ضرورت دارد، شناخت عوامل و زمینه‌های اختلاف نیز ضروری است؛ بر این اساس برای ایجاد وحدت اسلامی، باید عوامل اختلاف همانند تحریک‌پذیری، تعصبات قومی و پیروی از هواهای نفسانی، شناسایی و با آن‌ها مبارزه شود تا زمینه فرصت‌طلبی دشمنان خارجی نیز که نقش بنیادی در ایجاد اختلاف داشته و دارند از بین رفته و در عین وحدت و یکپارچگی به تنوع در جامعه به‌عنوان فرصتی گران‌بها نگریسته شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha