جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام راغبی

حوزه/ رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه قم بر لزوم حفظ و تقویت هویت دینی با استفاده از ظرفیت های حوزه و دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حجت الاسلام و المسلمین محمد علی راغبی طی سخنانی در نشست خبری چهارمین کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی که صبح امروز در سالن جلسات دفتر ریاست دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به این که این کنگره به همت دانشگاه قم و با همکاری موسسه فرهنگی مبین در چهاردهم اسفندماه سال جاری برگزار می شود، ابراز داشت: هدف کلان این همایش حفظ و تقویت هویت و فرهنگ دینی به خصوص با بهره گیری از مولفه های تعلیم و تربیت و استفاده حداکثری از ظرفیت های عظیم حوزه و دانشگاه است.

وی افزود: در واقع ما به دنبال آن هستیم که راهکارهایی را به دست بیاوریم مبنی بر این که چگونه می شود انسان با فطرت الهی خویش رشد کرده و در مسیر کمال به اهداف مدنظر دست یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم همچنین با بیان این که این کنگره در چند محور اصلی برنامه ریزی شده است، گفت: یکی از محورها ناظر به تبیین مبانی و مولفه ها و روش های تعلیم و تربیت است که در این خصوص با توجه به اثرگذاری بالای عامل تعلیم و تربیت باید بیش از این ها تمرکز و بحث و گفتگو کرد.

وی افزود: محور بعدی این است که به هر حال فرهنگ حیا و عفاف چگونه باید تبیین شود و نقش کارکردی دینی در این باره چیست ، ضمن آن که محور مهم دیگر ناظر به شناسایی و استفاده از بسترها و زمینه های شکوفایی فطرت انسان و به خصوص جوانان است و این که به هر حال نهادهایی چون خانواده، جامعه و دانشگاه و... چه تاثیری بر فطرت انسان دارند

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه قم همچنین بیان داشت: محور مهم دیگر این است که ما ببینیم رسانه های جمعی و فضای مجازی چه نقشی در کشف و بیداری وجدان و فطرت بشری دارد.

وی با بیان این که در راستای برگزاری این کنگره ، کارگاه هایی نیز پیش بینی شده است، گفت: این کارگاه ها در چند دانشگاه در سراسر کشور از جمله دانشگاه های فردوسی، شهید بهشتی و چند دانشگاه دیگر برگزار می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین راغبی اضافه کرد: علاوه بر این ها در دانشگاه های کشورهای مالزی، گرجستان، اندونزی نیز کارگاه هایی در خصوص اهداف همایش برگزار می شود ، ضمن آن که ما به دنبال برگزاری یک پیش نشست هم هستیم که فعلاً در حال رایزنی می باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha