سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عباس اهرابی- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، حوزه را مطمئن‌ترین و امین‌ترین نهاد فرهنگی برای خدمت صادقانه به جامعه هدف دانست و خواستار تقویت همکاری ها شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، عباس اهرابی، در نشست مسئولان کمیته امداد و حوزه علمیه خراسان شمالی، با ابراز خرسندی از تعامل سازنده بین حوزه علمیه و کمیته امداد، حوزه  را مطمئن‌ترین و امین‌ترین نهاد فرهنگی برای خدمت صادقانه به جامعه هدف دانست و خواستار تقویت این تعامل دوسویه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با اشاره به جمعیت بالای زنان سرپرست خانوار استان و آسیب‌های تهدید کننده این خانواده‌ها، افزود: در حال حاضر دشمن حداکثر توان خود را به کار گرفته است تا با استفاده از ابزار گوناگون از ‌جمله فضای مجازی خانواده‌ها را نسبت به مسائل اعتقادی و ارزش‌های اجتماعی بی‌تفاوت نماید، لذا حضور خواهران طلبه در کمیته امداد می‌تواند بخش زیادی از این توطئه دشمن را خنثی نماید.

لزوم حمایت از اقشار آسیب پذیر

حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، نیز در این نشست، بر لزوم تعامل این دو نهاد و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تأکید کرد و گفت: از ظرفیت‌های مدارس علمیه استان در جهت خدمت شایسته به خانواده‌های زیرپوشش اين نهاد در راستای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده حداکثری خواهد شد.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نقش مؤثر تعامل بین دستگاه‌ها در خدمت هدفمند به جامعه، گفت: حوزه علمیه و کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان دو نهاد فرهنگی و حمایتی می‌توانند گام‌های مؤثری را برای مصون‌سازی قشر محروم و آسیب‌پذیر جامعه از دو منظر اجتماعی و رفاهی بردارند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه علمیه و کمیته امداد اظهار داشت: با توجه به درخواست کمیته امداد برای حضور فعال طلاب و اساتید حوزه در بخش‌های مختلف حمایتی، حوزه استان همه ظرفیت و توان خود را برای کمک به مددجويان به کار خواهد بست.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه بنا بر گزارش مسئولان ذی‌ربط بیشتر خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار و فرزندان آن‌ها تشکیل می‌دهند و همچنین با اشاره به تهدیدات گسترده فضای مجازی برای به انحراف کشیدن اقشار گوناگون جامعه، گفت: تلاش خواهیم کرد تا با برگزاری جلسات مستمر کارشناسی و همچنین استفاده از جمعیت قابل‌توجه فارغ‌التحصیلان و همچنین اساتید و طلاب خواهر در سطح استان و برقراری ارتباط صمیمی با این خانواده‌ها و برگزاری جلسات توجیهی اطلاعات مناسب و معارف ديني به خانواده‌ها در برابر تهاجمات فرهنگی ارائه كنيم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha