جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
لوگو علمای بحرین

حوزه/ علمای بحرین با صدور بیانیه ای با تأکید بر اینکه قضیه آیت الله عیسی قاسم تعیین کننده و سرنوشت ساز است خاطرنشان کردند: مردم طی برنامه های مشخص "قربانی کردن، دعا در مساجد و اقامه نماز جعفر طیار" برای شفای ایشان رو به درگاه الهی کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری «حوزه»، علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه قضیه آیت‌الله عیسی قاسم تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است، خاطرنشان کردند: مردم طی برنامه‌های مشخص "قربانی کردن، دعا در مساجد و اقامه نماز جعفر طیار" برای شفای ایشان رو به درگاه الهی کنند.

در این بیانیه مشارکت همگانی در تظاهرات‌های شب جمعه ضروری دانسته شده و تأکید شده است هرگونه سعی و تلاش میدانی، سیاسی، حقوقی و ... در خصوص ایشان مهم و مورد نیاز است.

متن بیانیه علمای بحرین به این شرح است:


بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

(يا مَن اسمُهُ دَواءٌ، وَذِكرُهُ شِفاءٌ، وَطاعَتُهُ غِنىً، ارحَم مَن رَأسُ مالِهِ الرَّجاءُ وَسِلاحُهُ البُكاءُ، يا سَابِغَ النِّعَمِ، يا دافِعَ النِّقَمِ، يا نورَ المُستَوحِشينَ في الظُّلَمِ، يا عالِماً لا يُعَلَّمُ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ)

(اللَّهُمَّ مُنَّ عَلَى شيخنا بالشّفاء العاجل، وَاجْعَلْهُ فِي دُرعِكَ الحَصينة الّتي تجعلُ فيها مَنْ تُرِيْد)


ای مؤمنین و مؤمنات؛
هرگونه سعی و تلاش میدانی، سیاسی، حقوقی و ... مهم و مورد نیاز است. اما در صدر همه این امور، قبل و بعد و در کنار آنها که نباید لحظه‌ای از آن غفلت کرد، درخواست و تضرع در درگاه خداوند متعال، توکل و اعتماد به امداد و یاری او در تمامی امور است.

بر همین اساس از ملت شریف خواهانیم که بر تضرع خود در درگاه الهی افزوده و از درگاهش برای فقیه‌مان که در محاصره‌ای ظالمانه است، طلب شفای عاجل کنند.

در این خصوص به انجام برنامه‌های زیر دعوت می‌کنیم؛

۱- صدقه‌دادن از طریق اهدای قربانی به فقرا در راه رضای‌الهی برای دفع هرگونه مکروهی از رهبر فقیه‌مان و برای شفا و فرج عاجل ایشان (در صورت فراهم بودن امکان اقدام به قربانی مشارکتی و جمعی).

۲- اقامه نماز جعفرطیار قبل از زوال روز جمعه.

۳-تا زمانی که از وضعیت سلامت رهبر عزیزمان اطمینان حاصل شود، بعد از تمامی نمازهای جماعت در تمامی مساجد، اقدام به قرائت دعا و توجه به درگاه الهی برای شفای ایشان شود.

باشد که بحرین در درگاه الهی ضجه و إنابه کند که خداوند بهترین یار و یاری‌رسان است.

در پایان مجدداً بر ضرورت مشارکت چشمگیر همگانی در تظاهرات‌های شبِ‌جمعه پیش رو تأکید می‌کنیم، باید فریادی کنیم که در داخل و خارج، گوش‌های وجدان‌ها را بیدار کند و پیام خشم مردم با تمامی قوت و اراده به گوش همگان برسد که این قضیه، قضیه‌ای تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است که نباید شوخی و دست‌کم گرفته شود.

وَحَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ

🔻علمای بحرين
١٠ ربيع الأول ١٤٣٩هـ
۲۹ نوفمبر ٢٠١٧م
۸ آذر ۱۳۹۶ ش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha