پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 شهدای روحانی

حوزه/ مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای روحانی، طلبه و دانشجوی شهرستان ابرکوه به میزبانی دانشکده پیراپزشکی این شهرستان و با همکاری بنیاد شهید و امورایثارگران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای طلبه و دانشجوی شهرستان ابرکوه به میزبانی دانشکده پیراپزشکی این شهرستان و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

حجت الاسلام نجفی در این مراسم با بیان فضائل و رشادت های شهدا، اظهار داشت: شهدا با رسیدن به قرب الهی از این دنیا پرکشیدند و به مقام و درجات اعلا رسیدند.

این کارشناس مذهبی به وظایف ما در قبال شهدا اشاره و خاطر نشان کرد: همه ما وظیفه داریم به وسع خود به بیان خاطرات و حماسه های این دلاورمردان بپردازیم تا جوانان میهن اسلامی بهتر با اسطوره های واقعی این سرزمین آشنا شوند و آسانتر و راحت تر بتوانند راه خوب و بد را از هم تشخیص دهند.

همچنین دراین مراسم قسمتی از وصیت نامه دانشجوی شهید عبدالرحمن حیدری خوانده شد، در این وصیت نامه آمده است: بايد با سردمدار طاغوت‌ شيطان‌ نفس‌ مبارزه‌ كرد و او را از بين‌ برد تا انسجام‌ و وحدت‌بيشتر شود در راه‌ خدا خالص‌ شد تا بتوان‌ با تمام‌ جنايتكاران‌ زمان‌ مبارزه‌ كرد.

در قسمتی دیگر از وصیت نامه خود به همسرش چنین خطاب می کند: فرزندم‌ احسان‌ عزيز را از موقعی‌ كه‌ توانست‌ درس‌ بخواند با قرآن‌ آشنا كنيد و او را با مكتب‌اسلام‌ بزرگ‌ كنيد در جاهايی‌ كه‌ روح‌ ماديت‌ حاكم‌ است‌ و هنوز معيارهای‌ طاغوت‌ وجود دارد او را نبريد هرجا از اسلام‌ صحبت‌ است‌ روح‌ معنويت‌ است‌ باشد. تربيت‌ او به‌ خاطر رضای ‌خدا باشد.

 لازم به ذکر است شهرستان ابرکوه دارای 3 شهید روحانی، سه شهید طلبه و دو دانشجوی شهید و دو دانشجو معلم شهید است که هر ساله مراسم گرامیداشت این عزیزان در این شهرستان برگزار می شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha