جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که اگر می‌خواهیم میدان‌دار عرصه تولید علم در بخش علوم‌انسانی و وحیانی باشیم، باید توانی مضاعف به کار بگیریم، گفت: فضای مجازی با وجود همه تهدیدهایش فرصت خوبی را در عرصه پژوهش و انتشار علم فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی استان قم که پیش از ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حاضرین و تشکر از مسئولان برگزاری این جشنواره، گفت: مومن پس از اتکال به خداوند متعال باید به نسبت به ظرفیت‌شناسی، اهمیت بسیاری قائل شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که باید در علم‌آموزی همیشه خدا را مد نظر قرار داد، افزود: ما نباید علم را حتی برای خود علم هم بخواهیم، ما عقیده داریم که همه فعالیت‌های مومن تنها باید در راه خدا باشد.

وی بیان کرد: حضور در این جشنواره تنها نقطه شروعی برای حائزین رتبه و دیگر شرکت‌کنندگان است؛ این فرصتی است که ما ظرفیت‌ها و سرمایه‌‌های خود را بشناسیم و از آنجایی که این سرمایه‌ها نیاز به حفط و رشد دارند، ما باید برای رشد و نمو آن‌ها برنامه‌زیری کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به این‌که در دو دهه اخیر قدم‌های موثری در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در امر پژوهش برداشته شده است، اظهار کرد: آمار شرکت کنندگان در جشنواره‌های پژوهشی نظیر جشنواره علامه حلی(ره) نشان‌دهنده رشد کمی و کیفی آثار علمی طلاب است؛ از دیگر ویژگی‌های مثبت این جشنواره این است که به طلاب فرصت می‌دهد که خود را میدان‌دار پاسخگویی به شبهات بدانند.

وی افزود: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که تولید علم امروزه دیگر منحصر به حوزه‌های بزرگ نیست؛ شرکت کردن و کسب رتبه توسط شهرستان‌ها در جشنواره‌های پژوهشی نیز نشان دهنده این مسأله است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این‌که اگر می‌خواهیم میدان‌دار عرصه تولید علم در بخش علوم‌انسانی و وحیانی باشیم، باید توانی مضاعف به کار بگیریم، گفت: فضای مجازی با وجود همه تهدیدهایش فرصت خوبی را در عرصه پژوهش و انتشار علم فراهم کرده است؛ فضای مجازی امروزه باعث شده تا دیگر کسی نگران عرضه سرمایه‌های علمی خود نباشد.

وی به بیان فعالیت‌های پژوهشی حوز‌ه‌های علمیه خواهران پرداخت و گفت:‌ برای تقویت همت جمعی در امر پژوهش قریب به هزار هسته‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران تشکیل دادیم که تعداد این هسته‌ها از 3 نفر تا 50 نفر می‌باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که تعدادی از این هسته‌های پژوهشی را استادان حوزه‌های علمیه خواهران تشکیل داده‌اند اظهار کرد: این همگرایی قریب به ۴ هزار اثر علمی تولید کرده است که قریب به ۲۰۰ اثر آن تحت عنوان سرمه سعادت آماده انتشار است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha