چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
همایش ستاد جبهه فرهنگی فجر انقلاب اسلامی در قم

حوزه/ دوازدهمین همایش ستاد جبهه ی فرهنگی فجر انقلاب اسلامی صبح امروز در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  استاد دبیر ستاد جبهه فرهنگی فجر انقلاب اسلامی گفت: دوازدهمین همایش ستاد جبهه فرهنگی فجر انقلاب اسلامی با شرکت 400 نفر از 31 استان کشور در قالب 5 گروه از حوزویان، دانشگاهیان، مهندسان، پزشکان و فرهنگیان به مدت دو روز در حال برگزاری است..

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش تبیین مسائل روز اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و ایجاد کار گروه های پژوهشی برای حل مشکلات مهم پیش روی کشور است.

آیت الله مصباح یزدی که سخنران این همایش بود که  با اشاره به کار مهم و اساسی که ستاد ها و سازمان های فرهنگی در جامعه و کشور انجام می دهند عنوان کرد: هدف خداوند از آفرینش انسان به کمال رساندن او و رشد او در تمامی ابعاد است، و تنها راهی که می تواند به انسان کمک کند که در راه کمال و رسیدن به رشد کامل فردی و اجتماعی در تمامی ابعاد برسد راه دین و دینداری است.

ایشان  با اشاره به مشکلات پیش روی افراد که امروزه با آن در جامعه دست و پنجه نرم می کنند گفت: در این جای دنیا کشوری وجود ندارد که بدون مشکل باشد حتی در کشور های غربی که امروز ادعای حقوق بشر می کنند هر افراد زیادی هم زن و هم مرد توسط جنایت کشته می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه افزود: اگر در جامعه ای دین تقویت شود عزت به آن جامعه باز می گردد و مشکلات آن برطرف می شود و تنها نهادی که می تواند جنبه دین را در جامعه تقویت کند نهاد های فرهنگی مثل همین ستاد جبهه ی فرهنگی است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه هیچ کشوری بدون مشکل نیست، یادآور شد: در جمهوری اسلامی نیز مشکلاتی وجود دارد که برخی از آن‌ها در اوایل انقلاب با رشادت‌های امام خمینی(ره) و شهیدان برطرف شد و امروز نیز باید مشکلات دسته بندی شده و به ترتیب اولویت آن‌ها به بررسی و رفع مشکلات بپردازیم.

ایشان با بیان اینکه از یک دیدگاه رفع مشکلات اقتصادی دارای اولویت در جامعه است گفت:اگر اقتصاد یک جامعه فلج شود مردم آن جامعه نیز ضعیف شده و جامعه از بین می‌رود،

آیت الله مصباح یزدی اظهار کرد: اگر نهادی که دین مردم را در جامعه تقویت کند با قدرت عمل کند جامعه در مواجهه با مشکلات پیروز می‌شود، زیرا عامل اصلی پیروزی جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس و حضور مردم در جبهه‌های جهادی  دیانت و اعتقادات مردم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha