پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی محمد برنا

حوزه/ حجت الاسلام برنا، گفت: نیروهای انقلابی در برخورد با نیازهای جامعه همواره باید آتش به اختیار بوده و با برنامه ریزی دقیق و رصد برنامه های خصمانه دشمن بتوانند از سد همه مشکلات گذر کنند.

حجت الاسلام علی‌محمد برنا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به اختیار بودن نیروهای انقلابی و ارزشی، گفت: آتش به اختیار به‌معنای مسئولیت پذیری و اقدام به موقع در مواقع حساس است.

استاد حوزه همدان، ادامه داد: نیروهای انقلابی در برخورد با نیازهای جامعه همواره باید آتش به اختیار بوده و با برنامه ریزی دقیق و رصد برنامه های خصمانه دشمن، بتوانند از سد همه مشکلات گذر کنند.

حجت الاسلام برنا، افزود: از جمله راهکارهایی که مقام معظم رهبری به آن تأکید بسیاری داشته و می توان برای مقابله با جنگ نرم انجام داد، ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در جوامع علمی اعم از دانشگاه، حوزه و مراکز فرهنگی مثل بسیج است.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق اصلی آتش به اختیار که ریشه در معارف اسلامی دارد، امر به معروف و نهی از منکر است و بر همه مسلمانان واجب است، اظهار کرد: در انجام امر به معروف و نهی از منکر که مصداق های متفاوتی دارد، نباید منتظر حمایت و دستور کسی غیر از خداوند باشیم.

استاد حوزه همدان، خاطر نشان کرد: انگلیسی ها، بهائیت و وهابیت را در ایران و عربستان در یک زمان ایجاد کردند که با نبود علم و هوشیاری عالمان عربستان، وهابیت توانست در این کشور ریشه کند، اما با هوشباری و اقدام به موقع عالمان در ایران، این حرکت در نطفه ناکام گذاشته شد.

حجت الاسلام برنا، تصریح کرد: عالمان دینی و حوزه های علمیه نقش مهمی در احقاق امر آتش به اختیار داشته و مرتب باید برنامه های خصمانه دشمنان را رصد کرده تا بتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند.

وی در پایان افزود: نهادهای انقلابی و کسانی که دلسوز ارزش‌ها و آرما‌ن‌های اسلام و انقلاب هستند با هم‌گرایی و وحدت رویه با برنامه جامع فرهنگی، پاسدار خوبی برای فرهنگ غنی اسلامی باشند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha