پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 432967
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت‌الله مدرسی در خصوص میلاد حضرت نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع)، گفت: ما باید از این مناسبت های بزرگ استمداد بجوییم و برای کنار گذاشتن موانع، اصلاح خود و کشور و ملت تلاش کنیم.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله سیدمحمدتقی مدرسی از مسئولان و علمای عراق خواست، مشکلاتی که کشور را از هم پاشیده را حل و مرحله سازندگی را آغاز کنند.

آیت‌الله مدرسی، آزمایش موشکی کره‌شمالی را محکوم کرد و گفت: این آزمایش و آزمایش‌های قبلی نشان می‌دهد که جهان شروع به کنار گذاشتن ارزش‌های الهی کرده است که زندگی امن و سلامت را برای انسان به ارمغان می آورد.

ایشان افزود: مشکل کره‌شمالی که بیش از نیم قرن است از آن می گذرد و مشکلات دیگر جهان از جمله مسئله فلسطین، در واقع نیازمند یک عزم انسانی بزرگ و توجه به خداوند متعال و ارزش‌های الهی و وحیانی است تا ما را از تعصبات، قومیت‌گرایی و تمامی بحران‌ها رها سازد.

آیت‌الله مدرسی در خصوص مسائل داخلی عراق نیز ملت و مسئولان و علمای عراق را به آغاز مرحله جدید عمران در این کشور بعد از دهه‌هایی از وضعیت نامناسب و عقب‌ماندگی تشویق کرد و گفت: اوضاع گذشته در حال از بین بردن ارزش های ملت است و بر اخلاق نیکی که بر اساس آن تربیت یافتیم، تاثیر گذاشته است.

این عالم شیعه افزود: ما نباید برای حل مشکلات‌مان و در درگیری‌های طایفه‌ای و فرقه‌ای که کشور را متلاشی کرده منتظر زمان باشیم.

ایشان در خصوص میلاد حضرت نبی‌اکرم (ص) و امام صادق(ع)، گفت: ما باید از این مناسبت‌های بزرگ استمداد بجوییم و برای کنار گذاشتن موانع و اصلاح خود، کشور و ملت تلاش کنیم.

آیت‌الله مدرسی در دسامبر 2014 نسبت به سبقت‌گیری کشورها در مسلح شدن به انرژی هسته‌ای و سلاح‌های میکروبی و سایر سلاح‌های کشنده هشدار داد و خواستار تمسک به اخلاق و ارز‌ش‌های الهی شد تا کشورها از تضاد آشکار در فقر و ثروت رها شوند.

بعد از یک‌ماه و در آغاز سال 2015، آیت‌الله مدرسی به‌مناسبت میلاد پیامبر (ص) نسبت به فاجعه بشری پیش رو هشدار داد و گفت: این سازمان‌ها سعی دارند از سلاح‌های هسته ای استفاده کنند.

ایشان اشاره کرد: جهان دیگر تسلطی بر فناوری، تکنولوژی و سلاح ندارد و نیازمند دین است تا جلوی قدرت ماده را بگیرد و مشکلات و درگیری‌های جهان را کاهش دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha