جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتابخانه

حوزه/ کتابخانه عمومی مرکز بررسی‌های اسلامی در زمينی به مساحت ۵ هزار مترمربع با ۴ هزار متر زيربنا در ۴ طبقه طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، ساختمان کتابخانه مرکز بررسی‌های اسلامی، پس از مطالعه دقيق با توجه به اقليم آن و عملکرد فعلی و آينده اين کتابخانه و با درنظرگرفتن الگوهای بومی منطقه، طراحی و ساخته شده است.

برپایه این گزارش: زيرزمين کتابخانه با مساحتی بالغ بر ۱۲۷۸ متر شامل بخش‌های مخزن کتاب با ظرفيت ۱۰۰هزار جلد کتاب در حدود ۵۰۰ مترمربع، سالن اجتماعات يا محل برگزاری همايش‌ها با ظرفيت ۱۵۰ نفر در ۲۰۰ مترمربع و اتاق صحافی همراه با سرويس‌های ضروری بهداشتی، آبدارخانه و تأسيسات است.

گفتنی است: مرکز بررسی های اسلامی با هدف نشر و اشاعه فرهنگ و تفکر اصيل اسلامی در مقياسی وسيع و جهانی در دهه ۵۰ شمسی - ۱۳۵۲ - توسط استاد سيد هادی خسروشاهی، در حوزه علميه قم تأسيس شد و بلافاصله به عنوان يکی از واحدهای فرهنگی‌علمی وابسته به حوزه علميه شکوفای قم، فعاليت‌های خود را در عرصه‌های مختلف و در سطح جهانی آغاز کرد و در نخستين گام‌ها، موفق به ارائه برنامه‌هايی نو در ساحت انديشه اسلامی و عرضه و نشر کتاب‌ها و رسایل فکری شد که ويژگی اصلي آن توجه به مقتضيات زمان و مکان و شناخت نيازهای جديد و عصری بود.

✳نشانی کتابخانه عمومی مرکز بررسیهای اسلامی

قم، پردیسان، انتهای بلوار دانشگاه، بلوار سلمان فارسی، بلوار آزادی، خیابان شهید کوچکی، خیابان شهید مخلصی، فرعی اول و همچنین تلفن تماس در ساعات فعالیت کتابخانه : ‌32807556 و سایت مرکز بررسی های اسلامی: www.iscq.ir است.

خاطر نشان می شود: ساعات کاری سالن مطالعه و مخزن: صبح ها: ۸:۳۰ تا ۱۳ برای خانم‌ها و عصرها: ۱۵:۳۰ تا ۲۰:۳۰ برای آقایان است.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha