پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فضای مجازی و طلاب

حوزه/مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی با تأکید بر حضور هدفمند و تأثیرگذار طلاب و روحانیان در فضای مجازی گفت: فضای مجازی ابزاری مدرن، توسعه‌یافته و دارای مخاطبان بسیاری از تمام اقشار جامعه است، ازاین‌رو می‌توان از ظرفیت این فضا برای تبلیغ دین و پاسخگویی به سؤالات و شبهات کاربران به نحو احسن استفاده کرد و بهره برد.

حجت‌الاسلام یوسف محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: حضور هدفمند و تأثیرگذار طلاب و روحانیان در فضای مجازی مستلزم بصیرت افزایی و افزایش دانش و آگاهی آن‌ها است.

وی با تأکید بر حضور هدفمند و تأثیرگذار طلاب و روحانیان در فضای مجازی افزود: فضای مجازی ابزاری مدرن، توسعه‌یافته و دارای مخاطبان بسیاری از تمام اقشار جامعه است، ازاین‌رو می‌توان از ظرفیت این فضا برای تبلیغ دین و پاسخگویی به سؤالات و شبهات کاربران به نحو احسن استفاده کرد و بهره برد.

حجت‌الاسلام محمدی تاکید کرد: برای تبلیغ دین، پاسخگویی به سؤالات و رفع شبهات در فضای مجازی لازم است طلاب و روحانیان ابتدا خود را به سلاح علم و دانش تجهیز کرده و سپس وارد این فضا شوند.

وی تصریح کرد: اگر طلاب و روحانیان با دانش و آگاهی اندک وارد این فضا شوند به‌طور یقین نمی‌توانند به سؤالات و شبهات دینی مطرح‌شده پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی با تأکید بر نقش طلاب و روحانیان بسیجی در تبلیغ دین و پاسخگویی به شبهات گفت: طلاب و روحانیان بسیجی در تبلیغ دین و رفع شبهات دینی فضای مجازی وظیفه‌ای بسیار حساس و خطیر بر عهده دارند به همین دلیل در استان دوره‌ها و کارگاه‌های بصیرتی ویژه طلاب و روحانیان بسیجی برگزار می‌شود.

وی افزود: فضای مجازی بهترین بستر برای این امر است چرا که ما یک زمانی رسانه‌ای مثل صداوسیما و حتی روزنامه بین‌المللی در کشور هم نداشتیم، اما اکنون یک فرد به تنهایی می‌تواند یک رسانه جهانی را هدایت کند چرا که ما امروز بعضی از کانال‌هایی داریم که بیش از 2 میلیون کاربر دارد و تنها یک فرد آن را مدیریت می‌کند.
حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: بر همین اساس طلبه‌ای که با علم فضای مجازی آشنا باشد به خوبی می‌تواند با حضور در این فضای مجازی از مبانی دینی دفاع کند و آموزه‌های دینی را ترویج دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha