جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ طلبگی اصولی دارد از جمله آن، رعایت زی طلبگی، داشتن تقوا، اراده قوی، اخلاص و اخلاق حسنه است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش ازظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب و خواهران طلبه با بیان اینکه طلبگی شغل نیست، بلکه تفقه در دین است گفتند: از افتخارات حوزه ها و حوزیان این است که در مسیری گام برمی دارند که شیخ مفیدها در آن راه بوده اند و قدم برداشته اند.

این مرجع تقلید افزودند: طلبگی اصولی دارد از جمله آن، رعایت زی طلبگی، داشتن تقوا، داشتن اراده قوی، اخلاص و اخلاق حسنه است.

معظم له بیان داشتند: طلبگی راه مقدسی و نعمت است که خدا به انسانهای خاص عنایت کرده است و شما طلاب همان آدم های خاص می باشید که دراین مسیر قرار گرفته اید؛ بنابراین لازم است از این فرصت استفاده کرد و به اندوخته های علمی و تهذیبی بیافزایید.

 ایشان افزودند: طلبه موفق کسی است که از فرصتی که دراختیارش قرار گرفته برای تبلیغ  و نشر دین به خوبی بهره ببرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه دادند: طلبه موفق کسی است که نسبت به اتفاقات و حوادث  بصیرت داشته باشد، عقل و علم را باهم داشته باشد و تا بتواند حق را از باطل تشخیص دهد.

 معظم له بیان داشتند: انسان با بصیرت کسی است که بتواند در فتنه ها تصمیم درست گیرد و گرفتار فتنه ها نشود.

 ایشان افزودند: در عصری قرار داریم که اسلام گرفتار انواع فتنه ها ازسوی دشمنان شده است. دشمنانی که روز به روز به توطئه های خود می افزایند و هدف شان هم خشن جلوه دادن اسلام است.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: معاندین کسانی هستند که اسلام را تنها در مسائل خاص خلاصه کرده بودند، ولی بصیرت داشتن باعث می شود، انسان باطل را از حق تشخص دهد و گرفتار نشود.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha