پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

حوزه/ کارگاه و برنامه‌های آموزشی با موضوع شیوه‌های آموزش مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان در شهر وین اتريش و با استادی حجت الاسلام راستگو برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به همت رایزنی فرهنگی ايران و پشتیبانی مؤسسه نور مبین و همچنین با هماهنگی مرکز اسلامی امام علی(ع) در وین، کارگاه و برنامه‌های آموزشی با موضوع شیوه‌های آموزش مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان، با تدريس حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو، در شهر وين برگزار شد.

این دوره آموزشي در دو بخش کارگاه‌های ویژه مربیان و کلاس‌های ویژه دانش‌آموزان اجرا شد.

بخش کارگاه‌های آموزشی ویژه اساتید، مربيان و اوليا

در بخش کارگاه‌های آموزشی ویژه اساتید، مربيان و اوليا، حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو مطالب خود را در سرفصل‌های اصول تعلیم و تربیت اسلامی، فطرت، ضرورت كار فرهنگي براي كودكان و نوجوانان، روش‌های ارتباط با کودکان، فضاي فيزيكي كلاس، فضاي الهي كلاس، القاي مستقيم و غيرمستقيم، شناخت مربي، تخيل و تفكر، قصه و داستان، بازي و اسباب بازي، وسايل آموزشي و كمك آموزشي، بازی با کلمات و اردو، ارايه داد.

همچنين در بخش کارگاه‌های ویژه مربیان، کارگاه آموزشي به زبان عربی ویژه مربیان و معلم‌های مفاهیم اسلامی به کودکان و نوجوانان عرب‌زبان با حضور بیست نفر از معلم‌ها و مربیان عرب‌زبان، برگزار شد.

برگزاري كارگاه به زبان آلمانی ویژه دانش‌آموزان و مربیان شیعه آلمانی‌زبان، برگزاری کارگاه اصلی با حضور سی‌وپنج نفر از معلم‌ها و مربیان، برگزاري نشست با همکاران سفارت ايران در وين و نشست عمومی با اولیا در محل مرکز اسلامی امام علی (ع)، از ديگر برنامه‌هاي آموزشي اين دوره بود.

برنامه‌های ویژه دانش‌آموزان

همچنين برنامه‌های ویژه‌ای براي دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی توسط حجت‌الاسلام راستگو اجرا و طي آن به آموزش مفاهیم اسلامی با استفاده از شیوه‌های متنوع همچون داستان‌گویی، مسابقه، بازی با کلمات و ... پرداخته شد.

در این بخش اين برنامه‌های اجرا شدند: برنامه ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، برنامه ویژه دانش‌آموزان مقطع دبیرستان، برنامه ویژه مدرسه آخر هفته واقع در مدرسه فارابی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha