پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 433058
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
سید حسین مومنی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی اصفهان از برگزاری همایش «خلق عظیم» خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که امروزه مورد غفلت واقع شده و تمام جامعه به آن اذعان دارند، بحث اخلاق است، اظهار کرد: یکی از پر آسیب ترین موضوعات اجتماعی، مباحث اخلاقی است  که نیازمند ترمیم آن هستیم.

وی افزود: لذا برای تحقق این مهم، نیاز است افرادی را برای این بخش، به صورت متخصص تربیت کنیم که هدف اصلی مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی نیز این است؛ این موسسه تلاش دارد با پذیرش سال جدید خود، طلاب و روحانیونی را تربیت کند که این خلأ را در اجتماع پر کند.

حجت السلام والمسلمین مومنی با تاکید برا این حدیث نبوی«انی بعثت  لاتمم مکارم اخلاق» عنوان کرد: با توجه به اینکه پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) هدف غایی رسالت خود را دست یابی به مکارم اخلاقی  بیان کردند، لذا سالروز ولادت حضرت رسول مکرم  اسلام(ص) را روز اخلاق نامیده ایم

وی  تصریح کرد: به همین مناسبت مرکز تخصصی اخلاق اصفهان ویژه برنامه ای را تحت عنوان نشست و کرسی آزاداندیشی همراه با پرسش و پاسخ با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم برگزار می شود.

مدیر مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی اصفهان با بیان اینکه این کرسی آزاد اندیشی در روز اخلاق با موضوع نگاه عالمانه به اخلاق در تمدن شیعه و ضرورت آن در حوزه های علمیه به صورت عمومی برگزار می شود، عنوان کرد: نشستی تخصصی در بعدازظهر سه شنبه ویژه طلاب، پژوهشگران و اساتید اخلاق با موضوع «چالش های انسان دین مدار در دنیای معاصر» برگزار می شود.

وی در پایان بیان داشت: سعی بر آن است  که در این همایش از اخلاق پژوهان و افرادی که در زمینه اخلاقی گامی برداشته اند تجلیل به عمل آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha