شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مفتی شمال یونان

حوزه/ مفتی اعظم کموتینی و شمال یونان گفت: جمهوری اسلامی ایران متعلق به جهان اسلام است و این کشور همیشه در جهت وحدت و منافع جهان اسلام گام برداشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه،  حافظ جمالی، مفتی اعظم یونان به همراه امین شینک اوغلو، مفتی شهر اکسنتی، دومین شهر بزرگ مسلمان‌نشين یونان با حضور در رایرنی فرهنگی ایران در يونان با علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و درباره توسعه روابط و مذهبی بحث‌وتبادل نظر کردند.

رایزن فرهنگی کشورمان در آغاز اين ديدار با اشاره به اهمیت همدلی و وحدت امت اسلامی، سیاست‌های برخی کشورهای اسلامی را مبنی بر حمایت از گروه‌های تکفیری موجب وهن مسلمانان و خسارت‌های زیاد به برخی کشورهای اسلامی دانست و گفت: اسلام دین رحمت و برادری است؛ ولی متأسفانه عملکرد برخی سیاستمداران بی‌تجربه و جوان در برخی کشورهای اسلامی در جهت منافع دشمنان اسلام بوده و باعث تفرقه میان امت اسلامی می‌شوند.

حلمي در ادامه این دیدار با تأکید بر ضرورت وحدت بین امت اسلامی و ضرورت آموزش مسایل دینی و اعتقادی به فرزندان مسلمانان  به خصوص در کشورهایی که مسلمانان در اقلیت هستند، توجه به مدارس و ارتقای دانش دینی را مهم برشمرد.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین ترویج ارزش‌های اخلاقی و همزیستی مسالمت‌آمیز با پیروان دیگر ادیان را مهم دانست و بيان كرد که اين امر موجب ترویج معنویت و صلح در جهان خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به نزدکی برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در ایران و آمادگی مفتی اعظم شمال یونان برای شرکت در این کنفرانس، گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه در جهت حفظ وحدت بین امت اسلامی به رغم اقدامات تفرقه‌افکنانه برخی کشورهای عربی منطقه تلاش کرده و برگزاری همین کنفرانس وحدت نشان از این امر دارد.

حافظ جمالی، مفتی اعظم کموتینی و شمال یونان نيز در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران متعلق به جهان اسلام است و این کشور که توانست به رهبری امام خمینی (قدس سره) انقلاب عظیم و بی‌نظیر اسلامی را معماری و به موفقیت برساند، همیشه در جهت وحدت و منافع جهان اسلام گام برداشته است.

وی در ادامه افزود: متأسفانه تعدادی از کشورهای عربی ـ غربی با به راه انداختن گروه‌های تروریستی درصدد ضربه زدن به دین مقدس اسلام برآمدند و این گروه‌ها چهره بسیار بدی از دین اسلام و پیامبر رحمت (ص) به جهانیان ارایه کرده و می‌کنند که همکاری و هم‌اندیشی علما و دست‌اندرکاران حوزه دین در این عصر بسیار ضروری است.

امین شینک اوغلو، مفتی شهر اکسنتی يونان نیز در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا پرچم حمایت از منافع جهان اسلام را به دوش کشید و همیشه حتی در روزهای اول انقلاب از حقوق فلسطین و مردم فلسطین دفاع كرد و اکنون هم تنها کشوری است که در جهت وحدت امت اسلامی تلاش می‌کند و منافع جهان اسلام را مد نظر دارد.

وی در ادامه افزود: خدا را شاکریم که جمهوری اسلامی ایران با تمدن غنی خود پرچمدار حمایت از مسایل جهان اسلام است و خداوند این کشور و این ملت اسلامی را همیشه به رغم توطئه‌های گوناگون تا کنون حفظ کرده و حفظ خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha