جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، گفت: عرفان های کاذب و نو ظهور و دروغین فاقد مبانی نظری هستند که باید با ترویج و شناخت عرفان اسلامی، جلوی نفوذ این عرفان ها را در جوامع اسلامی گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، عصر امروز در دومین نشست تخصصی عرفان اسلامی که در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، تصریح کرد: مباحثی که در عرفان های نوظهور مطرح شده، نداشتن پیامبر و شریعت است؛ آنها، نه تنها به خدا بلکه به پیامبر و شریعت هم اعتقادی ندارند و این اصل از اصول این عرفان هاست.

وی با اشاره به فقدان مبانی نظری در عرفان های نوظهور، ادامه داد: عرفانهای هندویی و عرفانهای آمریکایی دارای مبانی خاصی نیستند و بحث گروهگرایی و توجه افراطی به انسان، بحث فرد گریزی و منطق ستیزی از اصول اصیل عرفان های نوظهور بهشمار میرود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، تأکید کرد: عرفان ناب اسلامی شناسنامهدار و هویتدار است، عرفانی که مبدأ و انتهایش مشخص است، مقدمه و نتیجه دارد و از صدر اسلام همزاد اسلام است.

حجت الاسلام حسینی، افزود: عرفان اسلامی، همزاد با انسان بوده و ریشه در فطرت الهی و توحیدی انسان دارد و از منبع وحی و شریعت تغذیه می‌ شود.

وی بر ضرورت ترویج عرفان اسلامی تأکید کرد و گفت: باید با شناخت عرفان اسلامی، جلوی نفوذ عرفان های نوظهور را بگیریم چرا که دشمنان به دنبال ترویج عرفان های کذایی در جامعه اسلامی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تاریخچه عرفان اسلامی در آذربایجان و تبریز گفت: تبریز در طول تاریخ از عرفان اصیل اسلامی توسط عارفانی همچون علامه طباطبایی، سید علیآقا قاضی، میرزا جوادآقا ملکی تبریزی و ... بهرهمند شده است.

حجت‌الاسلام حسینی، تصریح کرد: اگر از معارف اصیل اسلامی غفلت کنیم که توسط علمایی بزرگی همچون سید محمود شبستری مطرح شده؛ عرفانهای بیمحتوا و دروغین که مبنای اعتقادی چندانی ندارند، در این جامعه ترویج خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha