سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
۴۲مین همایش بین المللی «صراط» در اسلام آباد برگزار شد

حوزه/ برای چهل و دومین سال متوالی، همایش بین المللی «صراط» به منظور ترویج صلح و مسالمت و همدلی در اسلام در پرتو آموزه‌های حضرت محمد(ص)، به مناسبت بزرگداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) در اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از brecorder، چهل‌ودومین همایش بین المللی «صراط»، با هدف نشان دادن چهره صلح در اسلام در پرتو آموزه‌های حضرت محمد (ص)، در اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

این همایش بین المللی، سالانه توسط وزیر امور مذهبی و همدلی میان ادیانی در اسلام آباد برگزار می‌شود.

نخستین دوره همایش‌های صراط توسط این وزارتخانه در سال 1977 به منظور بزرگداشت ولادت پیامبر اکرم(ص) برپا شده و در همین راستا، رقابتی کشوری برای دریافت جوایز نفیس میان نویسندگان کتب و محققان مقالات در این کشور برپا شد. لازم به ذکر است در همایش امسال بیش از ۲۵۰۰ روحانی، علما و محققان از 10 کشور مختلف حضور داشتند و رقابتی تنگاتنگ میان مقالات و کتب ارائه شده، برپا شد.

مفتی اعظم قرقیزستان، از جمله شخصیت‌های برجسته شرکت کننده در این همایش بین المللی بود. در مجموع دو جلسه کلی همایش در روز گذشته برگزار شدند و جوایز نفیس برندگان کتب مربوط به سنت و صراط نبوی میان 20 نویسنده در دسته بندی‌های مختلف توزیع شد. به علاوه، 36 نویسنده نیز به سبب تحقیقات ارائه شده، جوایزی دریافت کردند.

سردار محمد یوسف، وزیر امور مذهبی و همدلی میان ادیانی در اسلام آباد، در سخنرانی خود در این همایش، گفت: ما از صحبت‌ها و موعظه‌های علما در همایش صراط، کمال استفاده را می‌بریم. به علاوه سعی داریم، حداکثر همایش‌ها را با موضوع مربوط به «ختم نبوی» برگزار کنیم.

وی افزود: همبستگی و همراهی میان علما و رسانه ها می‌تواند موجب توسعه عشق، صلح و همدلی درمیان بخش‌های مختلف جامعه شود.

وی در ادامه گفت: ما قصد داریم، همچنین در سطح استانی و منطقه‌ای عده‌ای از علما و روحانیون را مستقر کنیم تا سیستم دینی منظمی در مساجد کشور داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha