پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آيت الله العظمی صافی گلپايگانی

حوزه / حضرت آیت الله صافی گلپایگانی : امروز وظيفه ما اين است که به دنيا اعلام کنيم؛ دين اسلام، دين اخوّت و رحمت و مهربانی است. دينی است که با خشونت و ترور و غارت گری و جنايت هاي وحشيانه کاملاً مخالف است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» پیام حضرت آیت اللّه  صافی گلپایگانی بمناسبت افتتاح مسجد جامع اهل البیت علیهم‌السلام در کيپ تاون آفریقای جنوبی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَ الصَّلَاةِ وَ السَّلَامُ عَلَى خَير خَلقِه حَبیبِ إلَهِ العَالَمینَ أَبِي الْقَاسِمِ مُحَمَّدٌ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین سِیَّمَا بَقیَّهِ الله فِی الأرَضین.

قال الله الحکيم: « لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ يَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِيهِ فِيهِ رِجَالٌ يُحِبُّونَ أَنْ يَتَطَهَّرُوا ».

افتتاح مسجد جامع اهل البيت در کيپ تاون را در ايام مبارک ميلاد مسعود حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله عليه و آله و سلم، به عموم دوستداران اهل بيت عليهم السلام، و به شما عزيزان حاضر در اين جلسه با عظمت، تبريک و تهنيت عرض می کنم؛ ان‌شاء الله تعالی اين مسجد که مرکز بزرگ دينی و پايگاه توحيد و هدايت و ارشاد است و ندای الله اکبر از آن به گوش موحّدان خواهد رسيد، مرکز اجتماع همه فضائل انسانی و مکارم اخلاقی خواهد بود.

مسجدی که موحّدان و مسلمانان را در آن جمع نموده، و راه کمال انسانيّت و ترقّي معنوی مردم در آنجا آموخته می شود. خوشبختانه اين مسجد به نام مقدّس اهل بيت عليهم السلام نامگذاري شده است؛ چه اسم زيبايی و چه نام مقدّس و پر معنايی!

اهل البيت علیهم‌السلام براي همه، الگو و اسوه هستند. کسانی که می خواهند سعادت دنيا و آخرت را کسب نمايند بايد از آنها پيروی نموده، و با محبّت و دوستی آنان، عزّت و سرافرازی هميشگی داشته باشند. اهل البيت به مسلمان ها می آموزند که همه با هم، با مهربانی و صفا و صميميت زندگی نموده، و با کمک به يکديگر، و ايثار و سخاوت و مواسات، مشکلات را برطرف نمايند.

 امروز وظيفه ما اين است که به دنيا اعلام کنيم:

دين اسلام، دين اخوّت و رحمت و مهربانی است. دينی است که با خشونت و ترور و غارت گری و جنايت هاي وحشيانه کاملاً مخالف است.

مسلمان واقعی، پيرو حضرت رسول اکرم صلّي الله عليه و آله و سلّم، و اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام است که برای مردم، صلح و صفا و آرامش و عزّت و سربلندی می خواهند.

 خداي بزرگ را شاکر هستيم که در کشور آفريقای جنوبی، مسلمانان با صميميت و مهربانی و محبّت به يکديگر زندگی می کنند، و رفتار آنان موجب می شود که پيروان اديان ديگر، آنها را تحسين نمايند.

 درود بر شما محبّان و ارادتمندان پيامبر رحمت و اهل بيت ايشان. درود و صلوات بر همه بانيان خير اين مسجد با عظمت و درود بر جناب سلالة السادات حجة الاسلام آقای حاج سيد خير آفتاب حيدر و دوستان و همکاران ايشان. تأييدات همگان را از خداوند متعال در ظلّ عنايات حضرت بقية الله ارواحنا له الفدا مسئلت دارم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

لطف الله صافی

نهم ربیع الأول ۱۴۳۹ هـ.ق

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha