پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی

حوزه/ حضور رهبر معظم انقلاب در بین زلزله زدگان آنچنان اثر گذار بود که قابل توصیف نیست و بعضی از روستائیان می گفتند حضور مقام معظم رهبری در روستای ما، درد و رنج زلزله و ویرانی خانه هایمان را از یادمان برد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به حضور جهادی روحانیون در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، اظهار داشت: نکته مهم در بحث زلزله، حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در منطقه بود و آنچنان اثر گذار بود که واقعا قابل توصیف نیست و بعضی از روستائیان می گفتند حضور مقام معظم رهبری در روستای ما، درد و رنج زلزله و ویرانی خانه هایمان را از یادمان برد.

مدیر مرکز تخصصی امام خمینی(ره) حوزه علمیه قم، هدف از سفر خود به سرپل ذهاب را بازدید از منطقه و وضعیت زلزله زدگان و شناخت بیشتر از اوضاع مردم حادثه دیده اعلام کرد و افزود: تا حد توان حمایت هایی از طرف حوزه، در قالب اعزام طلاب متخصص به منطقه خواهیم داشت.

معاون سابق تهذیب حوزه های علمیه درادامه با اشاره به اینکه برخی از افراد تقریبا تمامی بستگان درجه یک خود را از دست داده اند، بیان داشت: این مسئله بسیار سخت بود، ولی ایمان و اعتقاد مردم و استقامتی که در این مصیبت داشتند خیلی جالب توجه بود یعنی می دانستند باید به رضای خداوند راضی باشند.

وی با اشاره به اینکه حضور روحانیون، ارتش، سپاه و نیروهای مردمی و امدادی در منطقه باعث تسکین مردم گردید، ابراز داشت: حرکت خود جوش مردمی برای حمایت از داغدیدگان این حس را به وجود آورد که تمام کشور به یادشان هستند، لذا التیام بخش بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی اضافه کرد: علی رغم اینکه روزهای اول  کمک رسانی سر و سامانی نداشت، اما حضور طلاب حوزه های علمیه به هنگام و اثربخش بود.

وی در پایان با بیان اینکه در مناطق زلزله زده به میزان قابل توجهی از برادران اهل سنت زندگی می کنند، اظهاد داشت: برادران سنی مذهب ما با مشاهده زحمات بی توقع طلاب و روحانیون از آنان استقبال می کردند و برای آنها بسیار دلگرم کننده بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha