شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبادی در دیدار با مدیران حوزه‌های علمیه خواهران

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان‌جنوبی با تاکید بر این که دروازه‌های کشورها برای ترویج اسلام باز است، بر ضرورت استفاده از فرصت ها برای معرفی مکتب اهل بیت(ع) تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام‌والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، امروز در دیدار با مدیران مدارس علمیه خواهران خراسان‌جنوبی، ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت امام صادق(ع)، اظهار داشت: اگر انسان بصورت طبیعی به انسانیت خود واگذار شود، اولین مسأله ای که بعد از نیازهای اولیه که حیات را برایش تأمین می کند این است که از کجا و برای چه آفریده شده و چه وظایفی دارد.

وی ادامه داد: هر انسانی اگر به فطرت و عقل انسانی خود برگردد درصدد تأمین نیازهای خود است و اگر نیازهایش تأمین نشود برایش گوارا نیست، گرچه در این مرحله انسان شرایط حیات را دارد اما حیاتی سرگردان.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه زحماتی که شما در جهت تعلیم و تربیت صحیح نسبت به نسل آینده و انسان‌های دیگر تحمل می‌کنید بزرگ‌ترین ایثار، جهاد و هدیه است و هیچ چیز جای آن را نمی‌گیرد گفت: خون شهدا که از مقدس‌ترین انسان‌ها هستند‌ محصول علم و ایمان و تربیت انسان‌های فرهیخته است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی مطرح کرد: در فاجعه بزرگ آخرالزمانی آنچه از جهل، نفاق و کفر به وجود آمده، بسیار تلخ است اما زمانی که مردم نتیجه بی‌ایمانی‌ها و شرک را با همه وجود لمس می‌کنند در نهایت یک انگیزه جدید به وجود می‌آید که در این زاویه جاذبه دین زیاد می‌شود.

وی به نیازهای جامعه در شهر و روستا اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیازمند اسلام‌شناس هستیم. اگر برای حداکثر ۴۵ نفر در یک کلاس درس معلم می‌خواهیم در زمینه دین این نیازمندی چگونه و در چه نسبتی قرار دارد؟

دنیا نیاز به دین را احساس کرده است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه دنیا نیاز به دین را احساس کرده و خواهد کرد، اظهار کرد: در روایات آمده که قبل از ظهور دنیا بر مردم جهان تنگ و نیاز به منجی را احساس خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تأکید بر اینکه انتقال علم دین با همه علوم متفاوت است، اضافه کرد: در تبیین علم دین علاوه بر مهارت و بیان روان باید ظرافت‌هایی نظیر اخلاق، فرهنگ و حرکات معلم نهفته باشد و اگر اینگونه نباشد هر چند فرمول به خوبی منتقل شود ولی اثرگذار نخواهد بود.

وی افزود: امروز شرایط و فرصت‌ها خوب است، هر چند‌ مشکلات و نواقصی وجود دارد و باید تلاش کنیم نواقص و مشکلات بصورت کارشناسی به مسؤولان اصلی منتقل شود و تا جایی که می‌توانیم کوتاه نیاییم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، حفظ انقلاب را همراه با علم، بصیرت و ایمان دانست و خطاب به مدیران مدارس علمیه، بیان داشت: مدیران مدارس علمیه فرماندهان این حرکت هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha