پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فرماندار یزد

فرماندار یزد با بیان اینکه باید از نظرات روحانیون در عزاداری های یزد استفاده شود، گفت: از ورودی خرافات و تحریف به مراسم های عزاداری جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، مصطفی سالاری، فرماندار یزد صبح امروز در جمع اعضای هیئت مدیره سازمان مردم نهاد انجمن تعزیه خوانان و تعزیه داران یزد با بیان اینکه باید در عزاداری های دارالعباده از نظرات و پیشنهادات روحانیون و اساتید برجسته دینی در برگزاری هر چه بهتر تعزیه خوانی استفاده شود،اظهار داشت: حضور کارشناسان، اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، در کنار سازمان مردم نهاد تعزیه خوانان و تعزینه داران، زمینه ای بهتری برای تحقق اهداف در این زمینه را فراهم می آورد.

وی خاطر نشان کرد: زنده نگه داشتن اسلام و ترویج و گسترش قیام حسینی و درس آزادگی از اهداف برگزاری مراسم های ویژه ماه محرم و صفر است و باید در این مراسم ها به ویژه مراسم های تعزیه خوانی دقت شود تا شان و منزلت قیام امام حسین(ع)و اصحاب ایشان حفظ و از ورود هر گونه خرافاتی جلوگیری شود.

سالاری با اشاره به حضور گردشگران خارجی در این سال ها برای تماشای عزاداری ها در استان، گفت: در این مراسم ها باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم واقعیات قیام عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین(ع)به خوبی به آنها منتقل شود و از ورود تحریف و خرافات نیز پیشگیری شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha